گروه محصولات

عنوان مقاله: چرا این‏‌جا هستیم؟

گزيده مديريت 215

By Sally Blount/ Paul Leinwand

نوشته: سالی بلانت و پل لینواند

ترجمه: آزاده منشی

برای بسیاری از کارکنان، انگیزه‏ بخش کلیدی، حس وجود هدف است. اما با وجود این، بیش از نیمی از نظردهندگان تحقیق بیان کردند که حتی اندک اشتیاقی هم به کار خود ندارند. اگر سازمان‏ها می‏خواهند به کارکنانشان انگیزه ببخشند، باید به‏ صورت شفاف دلیل کسب‏ وکار خود و این‏که چه ارزشی را ارائه می‏کنند، منتقل نمایند. زمانی که کارکنان بتوانند این مسائل را درک کنند و بپذیرند، شرکت‏هایشان شکوفا خواهند شد: نتایج تحقیقات نشان می‏دهد بیش از نود درصد شرکت‏هایی که هدف آن‏ها به ‏خوبی تعریف شده، به رشد و سودی در حد متوسط آن صنعت یا بالاتر از آن دست پیدا کرده‏اند.
نویسندگان می‏گویند، یک بیانیه هدف موثر، چندین پرسش را پاسخ خواهد داد: سازمان ما به چه دلیل وجود دارد؟ به چه کسانی خدمت می‏کنیم؟ چه ارزشی را ارائه می‏کنیم و چرا در ارائه آن منحصربه‏ فرد هستیم؟ اما یک بیانیه قدرتمند کافی نیست، شرکت‏ها باید به وعده‏ های خود به مشتریانشان جامه ‏عمل بپوشانند. این مساله نیازمند قراردادن افراد درست در نقش‏های درست، تخریب سیلوها برای تسهیل همکاری فراکارکردی، سرمایه‏ گذاری در حوزه‏ هایی با بیش‏ترین اهمیت و اطمینان از این‏که رهبران هر روز با رفتار و گفتارشان، تعهد خود به اهداف تبیین‏ شده شرکت را نشان‏ می‏دهند.

انصراف از نظر