By Sally Blount/ Paul Leinwand
نوشته: سالی بلانت و پل لینواند
ترجمه: آزاده منشی
برای بسیاری از کارکنان، انگیزه بخش کلیدی، حس وجود هدف است. اما با وجود این، بیش از نیمی از نظردهندگان تحقیق بیان کردند که حتی اندک اشتیاقی هم به کار خود ندارند. اگر سازمانها میخواهند به کارکنانشان انگیزه ببخشند، باید به صورت شفاف دلیل کسب وکار خود و اینکه چه ارزشی را ارائه میکنند، منتقل نمایند. زمانی که کارکنان بتوانند این مسائل را درک کنند و بپذیرند، شرکتهایشان شکوفا خواهند شد: نتایج تحقیقات نشان میدهد بیش از نود درصد شرکتهایی که هدف آنها به خوبی تعریف شده، به رشد و سودی در حد متوسط آن صنعت یا بالاتر از آن دست پیدا کردهاند.
نویسندگان میگویند، یک بیانیه هدف موثر، چندین پرسش را پاسخ خواهد داد: سازمان ما به چه دلیل وجود دارد؟ به چه کسانی خدمت میکنیم؟ چه ارزشی را ارائه میکنیم و چرا در ارائه آن منحصربه فرد هستیم؟ اما یک بیانیه قدرتمند کافی نیست، شرکتها باید به وعده های خود به مشتریانشان جامه عمل بپوشانند. این مساله نیازمند قراردادن افراد درست در نقشهای درست، تخریب سیلوها برای تسهیل همکاری فراکارکردی، سرمایه گذاری در حوزه هایی با بیشترین اهمیت و اطمینان از اینکه رهبران هر روز با رفتار و گفتارشان، تعهد خود به اهداف تبیین شده شرکت را نشان میدهند.