Eva Ascarza/ Michael Ross/ and Bruce Hardie
اوا آسکارزا، مایکل راس و بروس هاردی
سارا مرآتی
کمتر از چهل درصد شرکتهایی که روی هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکنند، منفعت آن را میبرند، معمولا به دلیل یک یا چند مورد از خطاهای ذیل: (1) پرسشی درستی را نمیپرسند و در نهایت هوشمصنوعی را برای حل مساله اشتباه بهکار میگیرند. (2) تفاوت بین ارزش پاسخ درست و هزینههای پاسخ اشتباه را تشخیص نمیدهند و همه اشتباههای پیشبینی را برابر میپندارند.(3) از توانایی هوشمصنوعی در تصمیمگیریهای رایج و جزئی استفاده نکرده و به روشهای قدیمی خود ادامه میدهند. اگر بازاریابان و تیمهای علوم داده ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار سازند و در جهت اجتناب از این دامها گام بردارند، بازدهی بسیار بیشتری از تلاشهای هوشمصنوعی خود خواهند برد