گروه محصولات

عنوان مقاله: چرا از هوش ‏مصنوعی برای بازاریابی خود بیش‌تر بهره نمی‌‏گیرید؟

گزیده مدیریت 225

 Eva Ascarza/ Michael Ross/ and Bruce Hardie

اوا آسکارزا، مایکل راس و بروس هاردی

سارا مرآتی

‌کم‌‏تر از چهل درصد شرکت‏‌هایی که روی هوش ‏مصنوعی سرمایه‏‌گذاری می‏کنند، منفعت آن را می‌‏برند، معمولا به دلیل یک یا چند مورد از خطاهای ذیل: (1) پرسشی ‏درستی را نمی‌‏پرسند و در نهایت هوش‌‏مصنوعی را برای حل مساله اشتباه به‌‏کار می‏‌گیرند. (2) تفاوت بین ارزش پاسخ درست و هزینه‏‌های پاسخ اشتباه را تشخیص نمی‌‏دهند و همه اشتباه‌‏های پیش‌‏بینی را برابر می‏‌پندارند.(3) از توانایی هوش‌‏مصنوعی در تصمیم‌‏گیری‏‌های رایج و جزئی استفاده نکرده و به روش‌‏های قدیمی ‏خود ادامه می‌‏دهند. اگر بازاریابان و تیم‌‏های علوم داده ارتباط بهتری با یکدیگر برقرار سازند و در جهت اجتناب از این دام‏‌ها گام بردارند، بازدهی بسیار بیش‌‏تری از تلاش‏‌های هوش‌‏مصنوعی خود خواهند برد

انصراف از نظر