گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به چرایی ضعف در اجرای استراتژی: چرا اجرای استراتژی با مشکل مواجه می‌‌شود و چه باید کرد

گزيده مديريت 166

By Donaldull Sull/ Rebecca Homkes/ Charles Sull

نوشته: دونالد سول و ربکا هومکس و چارلز سول

ترجمه: سعید نصرت‌ آبادی

دوسوم تا سه‌چهارم سازمانهای بزرگ درگیر اجرا هستند و این تعجبی ندارد: تحقیقات نشان داده که چندین باور مشترک در رابطه با پیادهسازی استراتژی مشکل اساسی است. این مقاله پنج تا از مرگبارترین افسانهها را مشخص می‌‌کند.

اجرا برابر با هم‌سوسازی است. فرایندهای هم‌سوسازی فعالیتها با استراتژیها در بالا و ‌پایین سلسله‌مراتب، سالم هستند. مسئله واقعی هماهنگی است: نمی‌توان روی افراد در دیگر واحدها حساب کرد.

اجرا یعنی چسبیدن به برنامه. تغییر شرایط بازار، چابکی را می‌طلبد.

ارتباطات برابر با درک است. ایمیل‌ها و جلسات درباره استراتژی بی‌وقفه ادامه دارند، ولی مدیران پیامشان را تغییر می‌دهند و تعدیل میکنند. فقط نیمی از مدیران میانی میتوانند یکی از پنج اولویت برتر سازمانشان را نام ببرند.

یک فرهنگ عملکرد محرک اجرا است. سازمانها باید به چیزهای دیگر مانند چابکی، کارتیمی و بلندپروازی پاداش دهند.

اجرا باید از بالا تحریک شود. مرگ و زندگی اجرا در دست مدیران میانی است، ولی آنها به‌واسطه ارتباطات ضعیف با بالادستی‌ها، فلج و ناتوان میشوند.

بازتعریف اجرا به‌عنوان توانایی به‌چنگ‌آوردن فرصتهای هم‌سو با استراتژی و هم‌زمان، هماهنگی با دیگر بخشهای سازمان، میتواند به مدیران کمک کند مشخص سازند چرا اجرا با وقفه مواجه شده و روی عواملی تمرکز کنند که بیش‌ترین اهمیت را در تبدیل استراتژی به دنبال دارند.

انصراف از نظر