گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت جهانی: چاره‌اندیشی کارخانه‌‌های اروپا

گزيده مديريت 155

By Stephen Chick/ Arund Huchzemeier/ Sergui Netessine

نوشته: استیون چیک و آرند هوخزرمایر و سرگی نتسین

ترجمه: زهرا حسینی

تولیدکنندگان در کشورهای توسعه‌یافته به منظور سودآور بودن، بیش از این نمی‌توانند به روش‌های مدیریت ناب اتکا کنند. آن‌ها با رقابت فزاینده کارخانه‌های اقتصادهای نوظهور که قادر به تولید در مقیاس وسیع با هزینه کم و کیفیت بالا هستند، مواجه هستند. بنابه پیشنهاد نویسندگان، راه پیش‌رو را می‌توان با تحلیل برندگان قبلی جایزه تعالی صنعتی اروپا دید. این شرکت‌ها با استفاده از یک یا بیش‌تر، یکی از این استراتژی‌ها موفق بوده‌اند:

با اهرم جریان‌های داده با شرکای زنجیره تامین ادغام می‌شوند. به‌طور مثال، شرکت آلمانی اشمیتز کارگوبولبا استفاده از تکنولوژی پیچیده اطلاعات به منظور کمک به کنترل مشتریان بر وسیله‌شان توانست به یک تولیدکننده پیشتاز کامیون تبدیل شود.

خلق ارزش پایین‌دستی در سایر بخش‌های زنجیره تامین. مورد مثال، شرکت مارکم‌ایماژ است که سازنده چاپگرهایی برای کدگذاری محصولات است. این شرکت با ارائه انواعی از خدمات جانبی توانسته است برای مشتری خلق ارزش کند.

طراحی مشارکتی فرایندهای تولید که باعث تامین سریع نیازهای مشتریان می‌شود. مثال قابل‌توجه، شرکت اِی.اس.ام.ال است که با همکاری نزدیک با مشتریان و تامین‌کنندگان، نوآوری‌هایی را در تکنولوژی تولیدی صنعت نیم‌رسانا ایجاد کرده است.

تخصص در محصولات سفارشی. تمرکز بر مجموعه کوچکی از محصولات سفارشی، استراتژی اثربخشی برای شرکت‌هایی نظیر باس الکترونیکو بخش خودرو اسمارت گروه دایملر بوده است.

انصراف از نظر