گروه محصولات

عنوان مقاله: پیگیری بی‌نظم اما لازم هدف

گزیده مدیریت 229

 Ranjay Gulati

نوشته: رانجای گولاتی

ترجمه: دکتر مهسان زارع

اکثر مدیران آینده‌اندیش این اصل را پذیرفته‌اند که شرکت‌های هدف‌محور می‌توانند مشکلات اجتماعی و زیست‌محیطی را رفع کنند و در عین حال تولید ثروت کنند و نتایج برد-برد ایجاد کنند که به‌نفع همه ذینفعان باشد. اما راه‌حل‌‌های ایده‌آل کمیاب هستند. بسیاری از شرکت‌های هدف‌محور اگر کار سخت‌تر شود، به استراتژی «اول سودآوری» بازمی‌گردند. دیگران هم با جدیت هدف را دنبال می‌کنند، اما بعد متوجه می‌شوند کسب‌و‌کار آن‌ها پایدار نیست. نویسنده با استفاده از مطالعات موردی در اتسی، لیونگو و دیگر شرکت‌ها، نمونه‌های عملی ارائه می‌دهد که رهبران می‌توانند از آن‌ها برای تفکر خلاقانه در مورد چگونگی ارائه حداکثر منفعت ممکن به همه ذینفعان خود استفاده کنند.

انصراف از نظر