گروه محصولات

عنوان مقاله: پیشتازان : استفاده رقابتی از تلفن اینترنتی

گزيده مديريت 52

By Kevin Werbach

نوشته: كوين ورباچ

ترجمه: دكتر محمدتقي عيسايي و آرمين خاتون آبادي

تلفن اینترنتی با سرعت زیادی جایگزین تلفن معمولی می‌شود. امسال برای اولین بار، خرید خط‌های تلفن اینترنتی توسط شركت‌های آمریكایی از خطوط تلفن عادی پیشی گرفت. مهم‌ترین عامل این رفتار، تغییر هزینه است. اما بنابه عقیده كوین ورباچ، مشاور مدیریت، تلفن اینترنتی فناوری نیست كه تنها استفاده آن برقراری مكالمات تلفنی ارزان‌تر باشد، بلكه این فناوری در حال ایجاد تغییر اساسی در نحوه استفاده شركت‌ها از سیستم‌های انتقال صداست.

  نقطه قوت تلفن اینترنتی این است كه می‌تواند صدا را به بسته‌های دیجیتال داده تبدیل كند كه به‌نوبه خود قابلیت ذخیره‌شدن، كپی‌شدن، تركیب با سایر داده‌ها و توزیع بین همه دستگاه‌های متصل به اینترنت را دارند.تلفن اینترنتی عرضه قابلیت‌های تلفن‌های مركزی شركت‌ها (مانند مشخصات تماس تلفنی، دفتر راهنما و امنیت) را به هركس و در هر جا كه ارتباط اینترنتی وجود داشته باشد، آسان می‌كند. این ویژگی خود مقدمه‌ای برای ایجاد كسب‌وكارهای جدیدی مانند مراكز ارتباطات تلفنی مجازی است كه كارمندان آن در منزل و در تمامی ‌طول شبانه‌روز جوابگوی نیاز ارباب‌رجوع هستند.
  بنابه نظر ورباچ، در استفاده از این سیستم، تمركز موفق‌ترین كاربران پیشرو به جای كاهش هزینه، معطوف به دستیابی به اهداف كسب‌وكار است. این دسته هم‌چنین به دنبال گسترش امكانات تلفن اینترنتی به خارج از مرزهای فیزیكی سازمان هستند به‌گونه‌ای كه بتوانند از هر عضو سازمان بهترین استفاده ممكن را به‌عمل آورند.
 فرایند به‌كارگیری این سیستم ممكن است در چندین مرحله صورت گیرد، ولی سازمان‌ها باید به كاربردهایی توجه داشته باشند كه تلفن اینترنتی می‌تواند برایشان داشته باشد. مدیران باید از خود بپرسند، اگر روزی بتوانند تمام‌ كارمندان، مشتریان، تامین‌كنندگان و همكارانشان را در یك اتاق مجازی از طریق دسترسی مشترك به تمامی ‌خطوط ارتباطاتی نوین و مجاری محاسباتی جمع كنند، از آنان چه استفاده‌ای خواهند كرد. آن‌ها باید با دید تازه‌ای به فرایندهای كاری خود نگاه كنند تا دریابند چگونه می‌توان با استفاده از سیستم‌های ارتباطی جدید، تنگناها را رفع كرد و كیفیت را افزایش داد.
باید توجه كرد استفاده یا عدم استفاده از تلفن اینترنتی یا حتی به‌كارگیری زودهنگام یا با تاخیر آن به‌عنوان وجه‌تمایزی مهم محسوب نمی‌شود. تمایز واقعی بین آن‌هایی است كه به تلفن اینترنتی‌ به‌عنوان روشی جدید برای انجام كارهای قدیمی‌ می‌نگرند و آن‌هایی كه از آن برای بازآفرینی كل كسب‌وكار استفاده می‌كنند.
انصراف از نظر