تحلیل آماری فرشته غلامی[2]
در یکی از شرکتهای بزرگ صنعتی مدیریت ارشد شرکت تصمیم بر پیادهسازی ماژولهای مختلف سیستم اس. اِی. پی[3] در سازمان را داشته ولیکن قرار بر پیادهسازی همزمان همه ماژولها نبود و ماژول حسابداری بهعنوان ماژول پایه برای اجرا انتخاب گردید. ماژول حسابداری شامل همه بخشهای مالی شرکت مانند حسابهای دریافتنی، پرداختنی، داراییها، بانک و حسابداری مدیریت، حسابداری دفتر کل، برآورد و محاسبه بهای تمام شده میباشد. به موازات پیادهسازی پروژه از نظر تکنیکی، میبایست تیمی برای آمادهسازی پرسنل بخش حسابداری و مالی ایجاد میگردید تا افراد را برای پذیرفتن پروژه و کاهش مقاومتهای ناشی از پیادهسازی یک سیستم جدید آماده سازد. لذا بدین منظور تیم مدیریت تغییرات سازمانی[4] مشتمل بر افرادی از بخش فنی پروژه، سیستمها و تشکیلات و روشها، منابع انسانی، مالی و یک روانشناس ساخته شد. پس از بررسی برای انتخاب ابزار، مدل ادکار[5] که اختصار کلمات آگاهی از نیاز برای تغییر[6]، تمایل به انجام شدن تغییر[7] ، دانش درباره چگونگی تغییر[8]، توانمندی برای اجرای تغییرات جدید[9] ، تقویت حفظ تغییر[10] میباشد، بهعنوان مدل انتخاب گردید.
شیرین فقیهی دارای مدرک کارشناسی ارشد مشاوره کسب و کار از دانشگاه فورت ونگن میباشند ایشان مشاور ای تی میباشند.[1]
فرشته غلامی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین الملل از دانشگاه علامه طباطبایی میباشند ایشان کارشناس استراتژی میباشند.
[4] OCM ( Organizational Change Management)
[5] مدل آدكار به وسيله پروسي در سال 2000 بعد از تحقيق برروي 700 شركت كه اقدام به اجراي پروژههاي تغيير كرده بودند، طراحي شده است. اين مدل قصد دارد در طول فرايند تغيير، بهعنوان يك ابزار هدايت كننده عمل كند.
تغییرات در سازمانها در دو بعد اصلي ایجاد میگردد. بعد فنی و بعد نيروي انساني. تغيير موفقيتآميز هنگامي رخ ميدهد كه دو بعد تغيير بهطور همزمان پيش برود.http://www.prosci.com/adkar-model/the-adkar-book/