By Peter F.Drucker
نوشته: پیتر دراکر
ترجمه: دکتر محمدابراهیم محجوب
پیتر دراكر (1909-2005) در بیش از سی مقاله كه در هاروارد بیزنس ریویو بهچاپ رسانده، با پافشاری تمام، خوانندگان را برانگیخته به اینكه كار دشوار اندیشیدن را همواره با اقدامات قاطع درآمیزند. او پدیده دانشپیشگی (فراخوان فزاینده برای بهكارگیری كسانی كه بهجای دست، مغز خویش را بهكار میگیرند) را ژرف كاویده و شرح داده كه چگونه این پدیده، فكر سنتی اداره سازمانها را بهچالش كشیده است. او از دیدن كارمندانی كه در برخی موضوعات بیش از مدیران یا همكاران خود میدانند، ولی در عین حال باید در سازمانی بزرگ با دیگران همکاری كنند بهوجد آمده بود.
فرضیه کسبوکار سپتامبر-اكتبر 1994
مدیریت کسبوکار اثرگذار می- ژوئن 1963
آنچه بنگاهها میتوانند از موسسات غیرانتفاعی بیاموزند جولای-آگوست 1989
جامعه نوین سازمانها سپتامبر-اكتبر 1992
اطلاعاتی كه مدیران بهواقع نیاز دارند ژانویه-فوریه 1995
مدیریت بر خویش مارس-آوریل 1999، چاپ مجدد در ژانویه 2005
آنها كارمند نیستند، مردمانند فوریه 2002