گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: پل‌زدن بر فاصله روانی

گزيده مديريت 166

By Rebecca Hamilton

نوشته: ربکا همیلتون

ترجمه: دکتر اکبر حسن‌پور و مهدی عسگری

چهار نوع فاصله روانی ‌می‌تواند شما را از اهداف‌تان جدا سازد: اجتماعی (بین خودتان و افراد دیگر)، زمانی (بین حال و آینده)، مکانی (بین موقعیت فیزیکی‌تان و مکان‌های دور) و ‌تجربی (بین تصور چیزی و تجربه آن). موفقیت به پرکردن این فاصله‌ها بستگی دارد.

برای مثال، مذاکره ماهرانه مستلزم ملاحظه منافع طرف‌های دیگر و هم‌چنین منافع خودتان است (که فاصله اجتماعی را کم ‌می‌کند). مدیریت زمان موثر به معنای پیش‌بینی صحیح این است که کدام تعهدات در آینده تعهدآورتر خواهند بود (فاصله زمانی). رهبری بابصیرت نه‌تنها شامل درک و دخیل‌کردن اهداف افراد است، بلکه ‌پیش‌بینی این‌که چگونه در طول زمان تغییر خواهند کرد (فاصله اجتماعی و فاصله زمانی) را نیز شامل می‌شود. مدیریت سودآور محصول هم به معنای استفاده از اطلاعات ناقص و مبهم برای فهمیدن این است که نیازهای در حال تغییر (فاصله اجتماعی، زمانی، مکانی و تجربی) مشتریان دور (از لحاظ جغرافیایی) چگونه رفع شود.

انجام هیچ‌کدام از این‌ها آسان نیست. اما مولف با اتکا بر بیش از پانزده سال پژوهش علمی ‌و کار با دانشجویان و مدیران، دریافته رهبرانی که آثار فاصله ‌روانی را شناخته و درک ‌می‌کنند و سپس از دو استراتژی ویژه برای کاهش (یا گاهی افزایش) آن استفاده ‌می‌کنند ‌می‌توانند نتایج‌شان را در بسیاری از سناریوهای حرفه‌ای بهبود بخشند.

انصراف از نظر