گروه محصولات

عنوان مقاله: صنعت سلامت: پزشکان را در اصلاح صنعت سلامت مشارکت دهید

گزيده مديريت 157

By Thomas Lee/ Toby Cogsrove

نوشته: توماس لی و توبی کاسگرو

ترجمه: ماريتا محمدشاهی و دکتر ابوالقاسم پوررضا

انقلابی در صنعت سلامت در حال وقوع است و پزشکان باید بخشی از آن باشند. اما بسیاری از پزشکان در مورد این تحول به‌شدت نگران و عصبانی هستند، زیرا نگران از دست دادن استقلال، احترام و درآمدشان هستند. با توجه به مقاومت آن‌ها، رهبران نظام سلامت چگونه می‌توانند آن‌ها را در بازطراحی این صنعت درگیر سازند؟ در این مقاله، دکتر توماس لی، مدیر مرکز پزشکی پرس گانی و دکتر توبی کاسگرو، مدیر ارشد پزشکی کلینیک کلیولند چارچوبی را توضیح می‌دهند که برای تشویق پذیرش پزشکان تدوین کرده‌اند.

با اقتباس از گونه‌شناسی انگیزه‌های ماکس وبر و به‌کارگیری اقتصاد رفتاری و سایر اصول انگیزشی، آن‌ها چهار تاکتیک را توصیف می‌کنند که رهبران باید به‌طور هماهنگ اعمال کنند: مشارکت دادن پزشکان در یک مشترک اصیل، توجه به نفع اقتصادی آن‌ها، بهره‌گیری از تمایل آن‌ها به کسب احترام، پذیرفتن سنت یا رسم و رسوم.

با توجه به تجربه‌های کلینیک مایو، سازمان سلامت گایسینگر، سازمان پارتنرز، کلینیک کلیولند، سازمان آسانسیون و سازمان‌های دیگر، نویسندگان نشان می‌دهند که چگونه این چهار اهرم انگیزشی برای جلب مشارکت این گروه مهم از ذینفعان، باهم اثر می‌گذارند.

انصراف از نظر