گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: پروژه جدید؟ تحلیل نه، اقدام کنید

گزيده مديريت 130

By Leonard Schlesinger/ Charles Kiefer/ Paul Brown

نوشته: لئونارد شلزینگر، چارلز کیفر و پل براون

ترجمه: فاطمه مسعودیان

 در دنیایی قابل‌پیش‌بینی، اجرایی‌کردن یک ابتکار جدید اغلب شامل تحلیل بازار، انجام پیش‌بینی و نوشتن طرحکسب‌وکاریمی‌شود. اما در یک محیط غیرقابل‌پیش‌بینی چه‌طور؟
 نویسندگان توصیه می‌کنند نگاهی اندازیم به شیوه کارآفرینان زنجیره‌ای که متخصص راهبریدر محیط به‌شدت نامعلوم و حداقل‌کردن ریسک هستند. این رهبران کسب‌وکار، اقدام می‌کنند، یاد می‌گیرند و مسیرشان به سوی آینده را می‌سازند.
 مدیران در سازمان‌های سنتی نیز می‌توانند کار مشابهی انجام دهند. آن‌ها با گام‌های هوشمندانه و کم‌خطری شروع و از قواعد ساده‌ای پیروی می‌کنند: از ابراز در دسترس استفاده می‌کنند، در محدوده زیان پذیرفتنیمی‌مانند، تنها تعهداتی را تقبلمی‌کنندکه برای گام بعدیلازم هستند، تنها داوطلبان را با خود همراه می‌سازند، تلاششان را به یک الزام کسب‌وکاری،مرتبط و زود به نتایجیدست می‌یابند و انتظارات را مدیریت می‌کنند. آن‌ها نیروی اولیه را از طریق تلاش پیوسته با توجه به چیزهایی که در هر گام یاد می‌گیرند به‌دست می‌آورند.
 هم‌چنین عرضه محصول گرین‌ورکستوسط کلورکس به‌عنوان یک مثال مورد بحث قرار می‌گیرد.
انصراف از نظر