By Kevin Boeh/ Paul Beamish
نوشته: کوین بوئه و پل بیمیش
ترجمه: علي قدس
پروازهای کاری میتوانند دردسر باشند و پروازهای غیرمستقیم بیشترین دردسر را ایجاد میکنند. اما پروازهای غیرمستقیم تبعاتی غیر از دردسر نیز دارد: تحقیقات ما حکایت از آن دارد که پروازهای طولانیتر میتوانند آسیبی جدی به سودآوری وارد کنند.
تحقیقی روی حدود 1200 شرکت در مدت سیزده سال و با تمرکز روی کسبوکارهای ژاپنی و شرکتهای تابعه آمریکایی آنها انجام دادیم. میانگین زمان مسافرت بین دفاتر مرکزی و شعبهها، شامل سفر زمینی، شانزده ساعت بود که همانطور که خواهیم دید، نقطهای کمابیش بحرانی است. ما دریافتیم هر اندازه سفر بین این دو طولانیتر باشد، به همان میزان شعبه از شانس کمتری برای سودآوری برخوردار است. در شرایط برابر، واحدی که به نسبت واحد دیگر یک ساعت بیشتر از دفتر مرکزی فاصله دارد، هفت درصد شانس کمتری برای سودآوری دارد.
[1]. کوین بوئه، استادیار دانشکده کسبوکار دانشگاه پاسیفیکلوتران است. پل بیمیش، استاد دانشکده کسبوکار آیوی وابسته به دانشگاه اونتاریوی غربی است.