By Jacguelyn S. Thomas/ Werner Reinartz/ V. Komar
نوشته: ژاکلین توماس و ورنر راینارتز و کومار
ترجمه: دکتر میراحمد امیرشاهی
هر سال، شركتها میلیاردها دلار صرف فعالیتهای بازاریابی مستقیم برای مشتریان بالقوه و مدیریت برقراری ارتباط با مشتریان فعلی خود میكنند. این شركتها میتوانند به كمك فناوریهای پیشرفته و دادههای باارزشی كه در مورد ویژگیهای شخصی و رفتاری مشتریانشان جمعآوری كردهاند، برای خود شاخصهای تحلیلی و مدیریتی خاصی را طراحی كنند. به كمك این دادهها، آنها میتوانند پیامهای اختصاصی طراحی كنند و فقط آن گروه خاص از مشتریان را كه احتمالاً خواهان یك فراورده مشخص هستند هدف قرار دهند یا اقلام اضافی خاصی را كه مشتریان فعلی احتمالاً خریدار آنها خواهند بود توصیه كنند. این شركتها همچنین میتوانند به كمك فناوریهای جدید دیگر و ضمن استفاده از مجاری ارتباطی متفاوت و متنوع به مشتریانشان دست یافته و از این طریق اثربخشی كلی نظام ارتباطات بازاریابی خود را بهبود بخشند و سود بالقوه خود را افزایش دهند.