شنبه اول خرداد سال نخست، اتاق مدیر عامل شرکت فردا
آقای شاهین مدیر عامل پنجاه و دو ساله شرکت، از پشت میزش بلند شد، به سمت پنجره رفت و پرده را کنار کشید، نور خورشید با سرعتی برقآسا اتاق را فرا گرفت.درخشش نور ناخودآگاه لبخند بر لبان آقای دلشده نشاند. مدیر عامل در حالی که به پشت میزش بر میگشت رو به آقای نستوه- مدیر واحد تازه تاسیس بازاریابی که در سالهای نیمه دوم دهه چهارم عمر قرار دارد و از مدیریت تولید به این بخش منتقل شده است- کرد و ضمن اشاره به فرد دیگر حاضر در اتاق گفت، " از امروز آقای دلشده به عنوان مشاور بازاریابی به جمع ما میپیوندند، همانطور که پیش از این گفته بودم ایشان به شما و تیم بازاریابی كه در حال جذب آن هستيم کمک خواهند کرد تا در اجرای ماموریت این بخش مهم شرکت موفق بشوید. لازم است هر دوي شما به این نکته مهم توجه کنید که شرکت روی این بخش حساب ویژهای باز کرده و انتظار دارد در آینده نزدیک نقش کلیدی در اغلب فعالیتها بازی کند و این شاید یک فرصت استثنایی برای هر دوي شما فراهم بیاورد. آقایان میدانند که در حال حاضر مشتریان با پرداخت وجه محصولات، حداقل یک ماه در نوبت هستند تا محصول خریداری شده را تحویل بگیرند. ما با نگاه به آینده و با توجه به تحرکاتی که در بازار شاهد هستیم به روشنی میبینیم که دو سه سال بیشتر نخواهد گذشت که بازار محصولات ما با حضور رقیبان تازه نفس از این وضعیت خارج خواهد شد. در این فاصله فرصت داریم تا واحد بازاریابی توانمندی را سازماندهی کنیم و آماده شویم تا در شرایط رقابتی برگ برنده همچنان در دستمان باشد...
آنچه که پیش رو دارید تحلیل تعدادی از صاحبنظران و کارشناسان در خصوص موردکاوی ارائه شده در اين شماره مجله است.
[1]شاهرخ افلاکی دارای مدرك کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه تهران است ایشان، مدرس و مشاور بازاریابی و قائم مقام مدیرعامل در سازمان مدیریت فرا هستند.