By Daniela Beyersdorfer/ Vincent Dessain/ Zeynep Ton
نوشته: دانيلا بايرزدورفر و وينسنت دسين و زينپ تون
لوئیزا فرناندز وارد پاركينگ پشت يكي از فروشگاههاي سوپرادو در حومه شهر سويل شد. اما قبل از پيادهشدن مكثی كرد و بهفكر فرو رفت. بازديد از سوپرماركتهاي شركت، صحبت با مديران فروشگاهها، قدمزدن در بين قفسهها و تماشاي تعامل كاركنان با مشتريان، معمولا بهترين بخش از هفته كاري وي قلمداد ميشد.
او از زماني كه دختر كوچكي بود اين كار را انجام داده و پدرش را همراهی میکرد در حالی که وی گسترش كه كسبوكارش از بازاري كوچك در مركز سويل به بزرگترين خردهفروش اسپانيا با بيش از يكهزار فروشگاه در كل كشور دنبال ميکرد. پدرش بازديد از فروشگاههاي خود را در طول سی سال حتا وقتي كه بيمار شد، ادامه ميداد. وقتي لوئیزا بعد از مرگ پدرش بهعنوان مديرعامل مسئوليت را بهعهده گرفت، سوگند ياد كرد سنت پدرش را دنبال کند.
اما امروز لوئیزا احساس ناخوشايندي دارد. مدير فروشگاه، خورخه راموس، وقت ملاقاتي براي ارائه گزارش مختصر درخواست كرده و لوئیزا ميداند كه اين ملاقات براي طرح ايدههاي خوشايند و معمول نخواهد بود. اسپانيا با ركود روبهرو است و همه در خصوص كسب درآمد نگران هستند. كسي از او پرسيده بود كه آيا سوپرادو امسال هم پاداش پرداخت ميكند و او هنوز پاسخي براي آن نداشت.
[1]. دانيلا بايرزدورفر، دستيار رييس مركز تحقيقات اروپايي دانشكده كسبوكار هاروارد است. وينسنت دسين، مدير اجرايي مركز مذكور است. زينپ تون، استاديار مدعوگروه مديريت عمليات دانشكده مديريت اسلون وابسته به ام.آي.تي