گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: يك استراتژی براي کمپین شغلی

گزيده مديريت 138

By dorie clark

نوشته: دوری کلارک

ترجمه: دکتر کاوه سرمست

سازمان‌ها در ذات خود سیاسی هستند و تظاهر به این‌که نیستند خیلی فايده ندارد. اما تدوين استراتژی‌هایی مانند سیاستمداران برای پیشرفت شغلی به‌معنای بی‌صداقتی نیست. شما می‌توانید یک برنامه کمپین تدوین کنید و نتایجی واقعی را بدون احساس گناه کسب به‌دست آورید.

این بحثی است که کلارک دارد. وی با سیاستمداران و مدیران کسب‌وکار درجه یکی کار کرده که برای رسیدن به هدف‌هایشان تلاش کرده‌اند. او توصیه می‌کند که در کسب‌وکار نیز مانند دنیای سیاست، رهبران جاه‌طلب پیمانمای شغلی خود را از لحظه شروع انتخاب ‌کنند و برای رسیدن به هر کدام از آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق انجام ‌دهند. این بدان معناست که مهارت‌های مورد نیاز را شناسایی ‌کنند و راه‌های دقیق دستیابی به آن‌ها را پیدا کنند.

برای برنامه‌ریزي بهتر باید از آینده به عقب برگردید: باید با نقطه‌های پایان شروع کنید و آن‌ها را به‌دقت علامت‌گذاری کنید، سپس به عقب برگردید و همه گام‌هایی را که باید بردارید مشخص کنید. سپس برای دستیابی به آن‌ها باید افراد تاثیرگذاری را بشناسید که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارید. باید از نقشه قدرت برای برقراری ارتباط با تاثیرگذارترین افراد وگروه‌ها استفاده کنید.

«سیاسی‌بودن» هنوز هم برای بسیاری در کسب‌وکار منفی به‌نظر می‌رسد، اما آموختن قواعد بازی ضرورتا به‌معنای رفتار ماکیاولی نیست. در واقع، صدمه‌زدن به افراد در این فرايند به شما کمکی نمی‌کند، بلکه اگر از فرايند سیاسی به‌کل دوری کنید، فقط به خودتان صدمه می‌زنید.

 
انصراف از نظر