گروه محصولات

عنوان مقاله: داستان موفقیت: يادگيري بهره‌برداري از تبليغ ستارگان

گزيده مديريت 132

By Kevin Plank

نوشته: کوین پلانک

ترجمه: دکتر کاوه سرمست

احتمالا شروع شرکت یک‌میلیارد دلاری پلانک از زمین راگبی دانشگاه و جایی بود که پیراهن خیس عرق، این مدیرعامل آینده را عصبانی کرده بود. پس از فارغ‌التحصیلی، او پارچه‌ای را یافت که رطوبت را از خود دور می‌کرد و سبک باقی می‌ماند، از این رو، تعدادی پیراهن نمونه تولید کرد. پلانک با کمک شبکه تاثیرگذاری از هم‌بازی‌های قدیمی که اکنون بازیکن حرفه‌ای راگبی شده بودند، به‌تدریج کار خود را گسترش داد. خیلی زود پیراهن‌هایش به تن کل بازیکنان تیم‌ها درآمد.

اما طی چند سال، بازیکنان مشهور برای پوشیدن لباس‌های آندرآرمور از وی درخواست پول کردند. این به آن معنا بود که پلانک باید تصمیم‌های سختی اتخاذ کند. فقط تعداد کمی از ورزشکاران فوری قابل‌شناسایی هستند. آیا شخص مناسبی برای این‌کار پیدا می‌شود؟ آیا نفر اول فهرست که هنوز دستی هم به توپ در لیگ حرفه‌ای نزده ارزش پرداخت میلیون‌ها دلار را دارد؟

به‌علاوه، همه از ورزشکاران ستاره الگوبرداری می‌کنند. آیا پلانک می‌توانست این روال را بشکند و نشان دهد شرکتش انتخاب مناسبی است؟ او توانست تایید محصول خود را از بری باندز، تام بردی، براندون جنینگز و بسیاری دیگر دریافت کند.

انصراف از نظر