گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به چرایی ضعف در اجرای استراتژی: وقتی مدیران ارشد همکاری نمی‌کنند

گزيده مديريت 166
by heidi Gardner
نوشته: هایدی گاردنر
ترجمه: کمیل رودی

برای بیش‌تر شرکت‌های خدمات حر‌فه‌ای، تنها راه پرداختن به پیچیده‌ترین مسائل مشتریان، آن است که متخصصان فراتر از مرزهای تخصصی خود با یک‌دیگر همکاری کنند. با این کار، شرکت‌هایشان به سود بیش‌تری می‌رسند، مشتریان به سطح بالاتری از وفاداری ارتقا می‌یابند و شرکت در لبه رقابتی قرار می‌گیرد. نویسنده این پژوهش نشان می‌دهد هرچه گروه‌های بیش‌تری درگیر مسئله مشتری شوند، مشتری متوسط درآمد سالانه بیش‌تری ایجاد می‌کند و هرچه حر‌فه‌ای‌های چندتخصصی بیش‌تری همکاری کنند، کار بیش‌تری در نتیجه آن به‌دست می‌آورند و تقاضای مالی بیش‌تری می‌توانند مطرح کنند.

گرچه مزایای مالی همکاری چندتخصصی‌ها برای شرکت‌ها روشن است، اما مزایای آن برای هر فرد به‌کندی افزایش می‌یابد و معایبش خیلی زود گریبانگیر اوست. در بسیاری از شرکت‌ها، ساختار سازمانی، نظام‌های جبران خدمت و فرهنگ، حامی ‌«خواننده اصلی» است و نه «همه گروه موسیقی». ‌هم‌چنین، یادگیری همکاری موثر، بسیار دشوار است.

هم افراد و هم شرکت‌ها می‌توانند نوعی از همکاری را تشویق کنند که کار ارزشمندی را برای مشتری بیافریند. برای نمونه، حر‌فه‌ای‌ها می‌توانند زودتر از مزیت‌ها بهره‌مند شوند. این مهم، از طریق همراهی ماندگار با همکاران اثربخشی حاصل می‌شود که می‌توانند به ‌آن‌ها در ایجاد ارتباط با متخصصان در سراسر شرکت کمک کنند. رهبران نیز می‌توانند گام‌های موثری برای کاهش موانع ساختاری و فرهنگی کارهای چندتخصصی بردارند.

انصراف از نظر