گروه محصولات

عنوان مقاله : ايده بان: وقتی رسوایی دامن یک سلبریتی تبلیغ‏ کننده را ‏می‌گیرد

گزيده مديريت 211

ترجمه: مینا هامون

چهار عاملی که باید واکنش‏ بنگاه‏ ها را هدایت کنند.

در ماه دسامبر سال 2009، بازاریابان شرکت‏ های اکسنچر، ای.تی.اند.تی، گیتورید، جنرال‏موتورز، ژیلت، نایکی، تگ‏هویر و دیگر شرکت‏ ها با تصمیم دشواری مواجه شدند. بعد از گزارش‏ های جنجالی از خیانت تایگر وودز (که با این شرکت‏ها‏ قرارداد تبلیغاتی داشت) و مشاجره لفظی او با همسرش که منجر به تصادف خودرو شد، او گرچه مبهم ولی در منظر عام از رفتار خود عذرخواهی و اعلام کرد برای مدت نامعینی صحنه مسابقات گلف را ترک ‏می‏ کند. روزهای بعد داستان‏های غیراخلاقی ‏بیش‏تری آشکار شد. آیا شرکت‏ها باید وودز را رها ‏می‏ کردند یا به همکاری ادامه ‏می‏ دادند؟ ظرف چند هفته بعد، سرمایه‏ گذاران شرکت‏ هایی که از وودز در تبلیغات استفاده ‏می‏کردند با سقوط قیمت سهام، دوازده ‏میلیارد دلار ضرر کردند. پرسش این بود: چگونه خسارت را کاهش دهند؟

انصراف از نظر