گروه محصولات

عنوان مقاله: وقتی تکنولوژی از جامعه پیشی می‌گیرد

گزيده مديريت 205
Tarun Khanna
نوشته تارون خانا
ترجمه مهسا محمدی
تکنولوژی‌های جدید می‌توانند برای حاکمان صنعت، قانونگذاران و مصرف‌کنندگان نگران‌کننده باشند، زیرا هنوز هنجارها و نهادهایی برای مواجهه با ‌آن‌ها وجود ندارد. جالب توجه است که اهالی کسب‌وکار در اقتصاد‌ها نوظهور هم چالش‌های مشابهی را تجربه می‌کنند: قواعد مبهم هستند و زیرساخت وجود ندارد. در این مقاله، نویسنده پیشنهاد می‌دهد پیشگامان تکنولوژی به نکته آموزنده‌ای که وی از تحقیق خود در دنیای در حال توسعه کشف کرده، توجه کنند: برای موفقیت بلندمدت، شرکت‌ها باید در اکوسیستم پیرامونی سرمایه‌گذاری کنند.
نویسنده مثال‏هایی از کارآفرین‌هایی می‌زند که در چین، بنگلادش، آفریقا و شیلی این‏کار را انجام داده‌اند و کسب‌وکارشان به اندازه عموم جامعه از این اقدام منتفع شده است. سپس وی یک شرکت هندی حوزه سلامت را توصیف می‌کند که چگونه با به عهده گرفتن مسئولیت سازمانی غیررسمی ‏به یک منطقه توریستی سلامت در جزیره کایمان تبدیل شد. آن‌گاه یک نگاه عمیق به صنعت در حال رشد پهباد با نمایه‌ شرکت‌هایی که با گردآوری دانش درباره‌ بهترین اقدام‌ها، اثرگذاری بر توسعه مقررات، کشف کاربردهای جدید برای پهباد‌ها، توسعه نیروی کار حرفه‏ای و غیره به خلق شرایط رشد صنعت کمک می‌کنند، انجام می‌شود.
مسئله مورد بحث این است که وقتی شرکت‌ها محصولات یا خدمات نوآورانه را معرفی می‌کنند و فراتر از منافع شخصی خود را می‌بینند و همگی برای زیرسازی بنیادی تلاش می‌کنند، ‌آن‌ها (و جامعه به‌عنوان یک کل) احتمال بیش‌تری برای پیشرفت دارند.
انصراف از نظر