گروه محصولات

عنوان مقاله: وقتي هكرها باجگير مي‌شوند

گزيده مديريت 101

By Carolin Eisemann

نوشته: كرولاين آيزمان

ترجمه: نيما نامداري

بيمارستان ساني‌ليك توسط باجگيران مجازي كه دسترسي به سيستم الكترونيك سوابق پزشكي بيمارستان را مسدود كرده‌اند تحت فشار قرار گرفته تا در ازاي برگرداندن سيستم به حالت عادي يك‌صدهزار دلار پرداخت كند. پل ليمان، مديرعامل بيمارستان كه نخستين ايميل هكرهاي باجگير را جدي نگرفته بود، اكنون در بيمارستانش همه چيز متوقف و امور درماني مختل شده‌است. فعلا هكرها باهوش‌تر و زرنگ‌تر از مدير عزيزكرده فناوري اطلاعات بيمارستان به نظر مي‌رسند. در حالي كه مشاور حقوقي بيمارستان به پل يادآوري مي‌كند: «بي‌ترديد هر ثانيه اكنون براي ما ارزش حياتي دارد» خوي سركشي مدير اداري بيمارستان هم دوباره گل كرده ‌است. پل بايد چه كند؟ باج را بپردازد، اين را پر گالستروپ مديرعامل كليپرپراجكت توصيه مي‌كند كه در اواخر سال 2008 درگير مذاكرات نفس‌گيري با دزدان دريايي سوماليايي بوده كه كشتي متعلق به شركت آن‌ها را گروگان گرفته بودند. به باور او، اما پيش از هر كاري پل بايد يك مذاكره‌كننده استخدام ‌كند كه مانع شرارت بيش‌تر باجگيرها شود.

 

بي‌شك او نبايد تسليم شود. اين را ريچارد ‌نولان استاد دانشكده كسب‌وكار مايكل‌‌فاستر در دانشگاه واشنگتن مي‌گويد. زيرا ممكن است هكرها اختلالات و رخنه‌هاي ديگري هم در سيستم ايجاد كرده‌باشند. او معتقد است پل بايد در ارتباط كامل با هيات‌مديره، بيماران، كاركنان و افكار عمومي باشد.

 

پيتر استيفنسون، رييس دانشكده كامپيوتر دانشگاه نورويچ پيشنهاد مي‌كند، سرورها خاموش شوند، همه كامپيوترهاي موجود در بيمارستان از بدافزارها پاكسازي شوند و چنان‌چه حدس زده مي‌شود مهاجمين داخلي هستند كليه رخدادهاي 24 ساعت اخير در سيستم بازبيني و تحليل شوند.

انصراف از نظر