گروه محصولات

عنوان مقاله: پژوهش: وقتي در محله چینی‌ها هستید، به‌راستي بیش‌تر چینی‌ فکر می‌کنید

گزيده مديريت 142
By Adam Alter[1]
نوشته: آدام آلتر
ترجمه: رضا عظیمی‌ مروی

یافته: قرارگرفتن کوتاه‌مدت در معرض یک فرهنگ خارجی‏ (حتا يك نماد آن) می‌تواند شما را به اتخاذ ایده‌ها و سلوک آن فرهنگ ترغیب كند.

پژوهش: آدام آلتر و همکار او ویرجینیا کوان از دانشگاه ایالتي آریزونا از پنجاه آمریکايي‌ اروپایی‌تبار که در محله چینی‌های نیویورک قدم مي‌زدند خواستند تا الگوی هوای بارانی یا آفتابی دو روز آینده را پیش‌بینی کنند. آن‌هایی که در محله چینی‌ها بودند به شکل چشمگيري احتمال داشت که تغییري را پیش‌بینی کنند که بازتابنده ذهنيت شرقی است که اعتقاد دارد چرخه‌های جهانی ‌در عوض پیش‌رفتن در یک جهت واحد، بازمی‌گردند و در میان حالت‌های متضاد نوسان می‌کنند. گرایش مشابهی در میان آمریکایی‌هاي اروپایی‌تباری مشاهده شد که از یک خواربارفروشی آسیایی در نیوجرسی خارج شده بودند یا در معرض نماد یین‌یانگ چینی قرار گرفته بودند.

چالش: آیا به‌راستي چنین نشانه‌های فرهنگي زودگذر و جزئي، می‌توانند نحوه ادراک ما را از جهان تغییر دهند؟ پروفسور آلتر، از تحقیق خود دفاع کنید.



[1]آدام آلتر، استادیار بازاریابی دانشكده كسب‌وكار استرن دانشگاه نیویورک و عضو بخش روانشناسی این دانشگاه است. او نویسنده کتاب‌ Drunk Tank Pink: And Other Unexpected Forces That Shape How We Think, Feel, and Behave (انتشارات پنگوئن، ۲۰۱۳) نيز هست.

انصراف از نظر