گروه محصولات

عنوان مقاله: وجود فرهنگ قدرشناسي در سازمان‌ها چه نقشي در سلامت محل كار دارد؟

گزيده مديريت 188

نوشته: سوادا مارکاریان

بيش‌تر كاركنان ناراضي از اين گله‌مندند كه به‌‌طور كافي و مناسب از آن‌ها قدرداني نمي‌شود. متاسفانه بيش‌تر مديران اين مساله را چندان مهم تلقي نمي‌كنند. اما وقتي پ‍‍‍‍ژوهش‌هاي بسياري نشان داده‌اند كه اين مشكل در بيش‌تر سازمان‌هاي جهان وجود دارد و باعث نارضايتي‌هاي گسترده كاركنان و گاهي افسردگي، بيماري‌هاي جسمي ناشي از آن و در انتها ترك شغل مي‌شود، ماجرا بعد جدي‌تري پيدا مي‌كند. به‌راستي قدرشناسي در محل كار به چه معناست؟ مديران چگونه بايد از كاركنان قدرداني كنند؟ آيا از همه كاركنان بايد با يك روش قدرداني شود؟ تشويق‌هاي مالي هميشه بهترين گزينه است؟ براي پيشگيري از اين مساله چه اقدام‌هايي بايد انجام شوند؟ قبل از شروع بحث لازم مي‌دانم به خوانندگان گرامي متذكر شوم كه مطلب زير حاصل 18 سال تجربه نگارنده در حوزه‌هاي كاري و سطوح مختلف مديريتي، تحقيق ميداني و مصاحبه با كاركنان باسابقه حوزه‌هاي مختلف، مديران ارشد و مياني و بررسي متون است.

انصراف از نظر