By Vineet Nayar
نوشته: وینیت نایار
ترجمه: سوادا مارکاریان
در سالهای اخیر، بسیاری روی چالشهای نسل جوان وای2 متمرکز شدهاند: آخرین نسل کارکنانی که وارد صحنه شده و شکل محیطهای کار را عوض کردهاند. برای من، آنها تنها از جنبه دانشگاهی و پژوهشی اهمیت ندارند، چون در کشوری زندگی میکنم که نسل وای چهل درصد افراد جامعه را تشکیل میدهد و در شرکتی کار میکنم که میانگین سنی 87هزار کارمندش 28 سال است. همچنین پدر دو نوجوان نیز هستم. من به نسل وای تنها بهعنوان یک چالش نگاه نمیکنم، بلکه آن را فرصتی بزرگ و طلایی میشمارم.
برای شرکتی به وسعت اچ.سی.ال که به تجربه خطمقدم در برخورد با مشتری وابسته است، غیرممکن است که اتخاذ تصمیمهای سرنوشتساز تنها بهعهده مدیران کهنهکار باشد. به هر ترتیب، سازمانها باید طوری مدیریت شوند که کارکنان جوانی که در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند، الف) به اهداف سازمان متعهد باشند و ب) به اندازه کافی هوشمند و قابلاعتماد باشند تا بتوانند در صورت نیاز تصمیمگیری کنند و نوآوری داشته باشند، نه فقط دستورها را انجام دهند.