زبان، بازتاب فرهنگ است، بنابراین اصطلاحاتی که بیشتر بهکار میبریم اطلاعات فراوانی را در خصوص اولویتهای در حال تغییرمان در اختیار ما میگذارند. برای درک نحوه تکامل دنیای مدیریت، به سراغ انگراموییوور گوگل رفتیم. این ابزار، بسامد واژگان و عبارات موجود در بیش از پنج میلیون نسخه کتاب منتشره در فاصله سالهای 1500 تا 2008 میلادی را روی نمودار ترسیم میکند. ما تمرکز خود را به دورهای که از قرن بیستم آغاز میشود محدود ساختیم.
در نمودارهای حاضر، محور ایگرگ درصد دفعات ظهور یک واژه در میان همه واژههای موجود در نمونه کتابهای موردنظر گوگل را در سال نشانداده شده روی محور ایکس نشان میدهد.
این دادههای انگرام روشن میسازند که محبوبیت اصطلاحات آشنا چگونه افزایش یافته و گاهی کمرنگ شده است که این گواهی بر تغییر دغدغهها و دستورکارهای خود ماست.