نوشته:علي عياري
واحدهای بازاریابی را دریابید نوشته علی عیاری مقدمه در کشورهایی که اقتصاد آنها رقابتی است، متخصین بازاریابی از ابتدای تاسیس با شرکتها همراه میشوند. زیرا هر قدم اشتباه در تصمیمهای بازار میتواند بهای سنگینی را به سهامداران تحمیل نماید. در کشور ما که اقتصاد آن عمدتا دولتی است و فضای رقابتی در آن جدی نیست، متخصین بازاریابی زمانی به شرکتها دعوت میشوند که تلاشهای قبلی برای خروج از بحران رقابت به نتیجه نرسیدهاند. متاسفانه دلایل متعددی داخلی وجود دارند که موجب می شوند این تلاشها به نتایج مناسب و مثبت ختم نشوند. یکی از نتایج نامطلوب جنبی این است که مدیران ارشد به این باور اشتباه میرسند که علم بازاریابی در ایران قابل اجرا و پیادهسازی نیست. در این نوشتار به برخی از دلایل این شکست خواهیم پرداخت.