By Thomas Davenport/ Rajeev Ronanki
نوشته: توماس داونپورت و راجیو رونانکی
ترجمه: سعیده رجائی هرندی
فناوریهای شناختی بیشازپیش برای حل مشکلات کسبوکار مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع، بسیاری از مدیران معتقدند که هوش مصنوعی (ای.آی) شرکتهای آنها را در مدت سه سال بهطور اساسی دگرگون خواهد کرد. اما بسیاری از پروژههای بلندپروازانه هوش مصنوعی با شکست مواجه میشوند.
نظرسنجی از 250 مدیر آشنا با استفاده از فناوریهای شناختی شرکتهای خود و مطالعه 152 پروژه نشان میدهد که شرکتها با استفاده از رویکرد تدریجی، بهجای رویکرد انتقالی برای توسعه و پیادهسازی ای.آی و با تمرکز بر تقویت بهجای جایگزینی تواناییهای انسانی بهتر عمل میکنند.
بهطور کلی، ای.آی میتواند از سه نیاز مهم کسبوکار پشتیبانی کند: خودکارسازی فرایندهای کسبوکار (برای نمونه، فعالیتهای پشتیبان اداری و مالی)، درک تجزیهوتحلیل دادهها و تعامل با مشتریان و کارکنان. برای حداکثر بهرهبرداری از ای.آی، شرکتها باید بدانند هر فناوری چه وظایفی را انجام میدهد، فهرست اولیه از پروژهها بر اساس نیازهای کسبوکاری ایجاد کنند و برنامههایی را برای گسترش در سراسر شرکت توسعه دهند.