گروه محصولات

عنوان مقاله: دیدگاه: هنگام پذیرش كل مسئولیت است

گزيده مديريت 113
By Rosabeth Moss Kanter[1]
نوشته: روزابت موس‌كانتر
ترجمه: دكتر محمدابراهيم محجوب

آیا برای دوران نوین پذیرش مسئولیت سراسری آماده‌اید؟ اکنون دیگر خویش‌کاری خوب، خشنودسازی مشتری و تامین بازگشت مالی بس نیست؛ در آینده باید در برابر مواد اولیه‌ای که به‌کار می‌برید، خاستگاه آن مواد، این‌که خریداران شما با کالایی که از شما می‌خرند چه می‌کنند، آیا کالایی که از شما خریده‌اند زندگی آنان را بهتر کرده یا نه و کالای شما برای کشورها و اجتماعاتی که در معرض آن‌ها بوده‌اند کدام سود و هزینه را داشته، پاسخگو باشید.

بنگاه‌ها و رهبران، به‌شیوه‌ای فزاینده، نه‌تنها از روی نتایج کوتاه‌مدت، بلکه پیامدهای درازمدت عملکردشان (نیک‌بختی نهایی جامعه) داوری می‌شوند. این روند در سال‌های اخیر به‌شکل ردیفی از امواج کوچک از راه رسیده، ولی با آلودگی نفتی خلیج مکزیک، افزایش هزینه بهداشت در ایالات‌متحده (در عین کاهش بهداشت) و نقش برنامه‌های پیچیده مالی در رکود جهانی، این موج سرریز کرده که البته بخت بادآورده‌ای است برای حسابداران، چون باید شاخص‌ها و روش‌های نوینی برای گزارش‌دهی بسازند.



[1]روزابت موس‌كانتر، استاد استراتژي، نوآوري و رهبري در دانشكده كسب‌وكار هاروارد است. آخرين كتاب وي با عنوان ابرشركت توسط انتشارات كراون در سال 2009 منتشر شده است.

انصراف از نظر