By Nathan Furr/ Jeffrey Dyer/ Kyle Nel
نوشته: نیتان فر و جفری دایر و کایل نل
ترجمه: مژگان کمپانی
بسیاری از شرکتهایی که در پی محصولات شگرف هستند، در تقلا برای پشت سر گذاشتن ایدههای فزونگرا هستند، زیرا سوگیریهای شناختی افراد را در وضعیت کنونی گرفتار میکنند و مانع از آن میشوند که فرصتهای بزرگ را ببینند. اما چهار تکنیک میتوانند به شرکتها کمک کنند بر این سوگیریها غالب شوند و بسیار خلاقانهتر فکر کنند:
علمیتخیلی: نویسندگان داستانهای علمیتخیلی همه انواع نوآوری را پیشبینی میکنند. هنگامی که شرکت لوز از برخی کارکنانش خواست آینده آن را تجسم کنند، نظراتی در مورد تلفنهای واقعیتافزوده، روباتهای خدمتکار، چاپگرهای سهبعدی و فناوریهای دیگری بهدست آورد که فروشش را افزایش دادند.
تشبیهها: تشبیهها میتوانند به نوآوران کمک کنند گامهای بزرگی بردارند. برای مثال، هنگامی که چارلی مریل تشبیه یک سوپرمارکت را برای کسبوکار کارگزاری بهکار برد، صنعتش را تغییر داد.
منطق اصول اولیه: اغلب، منطق اصول اولیه به بررسی مجدد فرضیات بنیادین و بازسازی آن از بنیان کمک میکند. اینگونه بود که ریجنرون هزینه توسعه دارو را هشتاد درصد کاهش داد.
برونسازگاری: چرا ما از یک چیز به یک منظور و نه به منظور دیگر استفاده میکنیم؟ پرسیدن این پرسش منجر به ایجاد فلکسفوت شد، اندام مصنوعی انقلابی که شبیه پا نیست، اما همانند پا عمل میکند.