گروه محصولات

عنوان مقاله: هنگا‌می‌ که کارستان‌هایتان اوج نمی‌گیرند

گزيده مديريت 209

By Nathan Furr/ Jeffrey Dyer/ Kyle Nel
نوشته: نیتان فر و جفری دایر و کایل نل
ترجمه: مژگان کمپانی
بسیاری از شرکت‌هایی که در پی محصولات شگرف هستند، در تقلا برای پشت سر گذاشتن ایده‌های فزون‌گرا هستند، زیرا سوگیری‌های شناختی افراد را در وضعیت کنونی گرفتار ‌می‌کنند و مانع از آن ‌می‌شوند که فرصت‌های بزرگ را ببینند. اما چهار تکنیک ‌می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند بر این سوگیری‌ها غالب شوند و بسیار خلاقانه‌تر فکر کنند:
علمی‌تخیلی: نویسندگان داستان‌های علمی‏تخیلی همه انواع نوآوری را پیش‌بینی ‌می‌کنند. هنگا‌می‌ که شرکت لوز از برخی کارکنانش خواست آینده آن را تجسم کنند، نظراتی در مورد تلفن‌های واقعیت‏افزوده، روبات‌های خدمتکار، چاپگرهای سه‌بعدی و فناوری‌های دیگری به‏دست آورد که فروشش را افزایش دادند.
تشبیه‌ها: تشبیه‌ها ‌می‌توانند به نوآوران کمک کنند گام‌های بزرگی بردارند. برای مثال، هنگا‌می ‏که چارلی مریل تشبیه یک سوپرمارکت را برای کسب‌وکار کارگزاری به‏کار برد، صنعتش را تغییر داد.
منطق اصول اولیه: اغلب، منطق اصول اولیه به بررسی مجدد فرضیات بنیادین و بازسازی آن از بنیان کمک ‌می‌کند. این‌گونه بود که ریجنرون هزینه توسعه دارو را هشتاد درصد کاهش داد.
برون‌سازگاری: چرا ما از یک چیز به یک منظور و نه به منظور دیگر استفاده ‌می‌کنیم؟ پرسیدن این پرسش منجر به ایجاد فلکس‌فوت شد، اندام مصنوعی انقلابی که شبیه پا نیست، اما همانند پا عمل ‌می‌کند.

انصراف از نظر