گروه محصولات

عنوان مقاله: مدیریت بر خود: هنر تبلیغ‌گری

گزيده مديريت 168

By Guy Kawasaki

نوشته: گای کاواساکی

ترجمه: دکتر مریم بیدمشگی پور

نویسنده مقاله، دومین «مبلغ» نرم‌افزار اپل و اکنون مدیر ارشد تبلیغ کان‌وا (یک شرکت طراحی برخط) است. او باور دارد همه مدیران توانایی انجام این اقدام را که منفعت بزرگی برای سازمان و کارشان خواهد داشت در خود دارند. فعالیت شرکت شما هرچه باشد احتمالا چیزی باارزش و متمایز ارائه می‌کند و بنابراین، ارزش تبلیغ را دارد: اگر هم محصولش کالا یا خدمت نباشد می‌تواند در قالب ارزش‌های سازمانی، اقدامات حسابداری یا سیاست‌های منعطف کار در خانه ارائه شود.

کاواساکی سه شیوه موثر برای تبلیغ را بدین صورت خلاصه می‌کند: 1) گپ‌زدن که شما را بر آن می‌دارد تا از دفتر خود خارج شوید، سوال بپرسید، تمایلات خود را آشکار کنید، پیگیری‌های لازم را انجام دهید، ایمیل‌های تاثیرگذار بفرستید، راه‌های ارتباطی با خود را هموار سازید و به دیگران لطف کنید. 2) سخنرانی در جمع. برای این کار باید مطالب باکیفیت ارائه کنید، از خودستایی خودداری کنید، سخنرانی خود را با توجه به مخاطبین تنظیم کنید، مخاطبین خود را سرگرم کنید، داستان بگویید، در میان مخاطبین پیش از آغاز سخنرانی گردشی داشته باشید، کنترل برنامه‌ریزی برای محل سخنرانی و برنامه زمان‌بندی آن را در دست داشته باشید و همواره برای سخنرانی تمرین کنید. 3) رسانه‌های اجتماعی. در زمان به‌اشتراک‌گذاشتن پست باید ارزش مناسب ارائه کنید، مطلب شما جالب باشد، از فرصت‌ها استفاده کنید، مطالب را ‌به‌صورت کوتاه به‌اشتراک بگذارید، نمایش ترتیب دهید، با عناوین، مخاطبین خود را وسوسه کنید، از هشتگ استفاده کنید و همواره در رسانه‌های اجتماعی فعال باشید.

انصراف از نظر