گروه محصولات

عنوان مقاله: هم انديشی خوانندگان : مشتری سالاری در مقابل مشتری آزاری

گزيده مديريت 16

چاپ ترجمه مقاله «مشتریان خود را زجر دهید، آنها عاشق این كار هستند» در شماره چهاردهم گزیده مدیریت (بهمن‌ماه 1380) همانگونه كه از ابتدا انتظار می‌رفت، چالشی را در ارتباط با دو الگوی فكری «مشتری‌سالاری» و «مشتری آزاری» در مجامع علمی و دانشگاهی و كلاس‌های درس و نیز سازمان‌ها و بنگاه‌های داخل ایران به وجود آورده است.

 ایجاد اینگونه چالش‌ها موجب رضایت مسئولین و دست‌اندركاران مجله و مترجمانی است كه با گزیده مدیریت همكاری می‌كنند، زیرا از جمله اهداف این مجموعه، ارتقا سطح دانش تخصصی و به‌روز آوردن اطلاعات علمی كاربردی مدیران و دانشجویان رشته مدیریت در سراسر كشور بوده و نظام مدیریت كشور به اینگونه چالش‌ها سخت نیازمند است.
 در این بخش خلاصه‌ای از نظرات پروفسور كاتلر (كه بدون شك از پیشروان مسلم بازاریابی جدید به شمار می‌رود) در رد مقاله مزبور و جوابیه پروفسور براون (نویسندة مقاله) ارائه می‌گردد. همچنین خلاصه‌ای از نظرات آقای كامبیز حیدرزاده عضو محترم هیات‌ علمی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده و در خاتمه جمع‌بندی آقای دكتر امیرشاهی مترجم مقالة مورد بحث و از اساتید صاحب اندیشه در مسایل بازاریابی (كه زحمت ترجمة مناظرة اساتید مذكور هم بر عهدة ایشان بوده است) آورده می‌شود. امید است این كار فتح بابی برای هم‌اندیشی بیشتر اندیشمندان و صاحب‌نظران ایرانی در مسایل مدیریتی باشد.
انصراف از نظر