خیلی از عوام بر این باورند که مدیریت شرکتی نوپا با رشد سریع و فعالیت در زمینه فناوری بسیار چالشبرانگیز است و حق هم با آنهاست. اما سختترین کار، گسترش فناوری و مدل کسبوکار نیست، بلکه توسعه قابلیتهای خود بهعنوان یک رهبر است.
وقتی در سال 1999 به ای.بی پیوستم، یک تجربه معمولی از مدیریت کسبوکار داشتم. بیشتر کارهای مدیریتی که انجام داده بودم مربوط به گروههای تخصصی درونسازمانی مثل مدیر ارشد مالیفروشگاه دیزنی بود. یک تجربه ششماهه بهعنوان مدیرعامل ریل.کام (یک فروشگاه فیلم که اکنون تعطیل شده و آمازون آن را به هنگام توسعه کسبوکار به خارج از حوزه کتاب راه انداخته بود) داشتم. اما فکر نمیکنم این تجربه بهحساب آید: سخت میشود ادعا کرد شرکتی که چهلمیلیون دلار خرج بازاریابی برای فروش چهلمیلیون دلار دی.وی.دی کرده یک کسبوکار واقعی است.
.[1] جف جردن، همکار شرکت اندرسون هورویتز، پیشتر رییس هیاتمدیره و مدیرعامل اوپنتیبل و رییس هیاتمدیره پیپال و معاون ارشد ای.بی بود.