By Thomas Tierney
نوشته: توماس تيرني
ترجمه: عطااله همايون
معمولا همكاري بين رقباي تجاري غیرطبیعی است. ولي گاهي، بهترين روش براي پايينآوردن هزينه، اهرمکردن توانمندیها، تسريع روند رشد سازمان و بالابردن ضريب نفوذ برای نتیجهگیری است. آموزههای مفیدی از نحوه همکاری میان متحدین ناهمگون در نیل به تغییر در دنیای بنگاههای اجتماعی وجود دارد.
بنیاد ادنا مككانلكلارك را در نظر گيريد. بيش از يك دهه اين بنیاد حامی سازمانهاي موفق خدمات جوانان بوده است. بنیاد ادنا با همكاري کمکگیرندگان (رویکردی نامتعارف در عرصهای که کمکدهندگان با کمکگیرندگان مثل پیمانکاران فرعی برخورد میکنند) به آنها برای ایجاد ظرفیتهای راهبردی و سازمانی استراتژي در جهت ارتقاي نتایج و گسترش حیطه فعالیت ياري میرساند. این بنیاد که آگاهی کامل از عدمدسترسی کمکگیرندگان به سرمایه لازم برای رشد داشت، در سال 2008 و در حرکتی جسورانه با کمک سایر سازمانهاي خیریه، برنامهای آزمایشی و پیشتاز راه انداخت.