گروه محصولات

عنوان مقاله: نگاه ویژه به پیشرفت به سوی قله سازمان: هشیاری در عصر پیچیدگی

گزيده مديريت 154
Interviewed by Alison Beard

مصاحبه کننده: آلیسون بیرد 

 ترجمه: دکتر مریم شریفیان‌ ثانی

نزدیک به چهار دهه است که تحقیقات لانگر در مورد هشیاری، بر دامنه وسیعی از موضوعات، از اقتصاد رفتاری گرفته تا روانشناسی مثبت تاثیر زیادی گذاشته است. این تحقیقات نشان می‌دهد با توجه‌کردن به آن‌چه در اطرافمان می‌گذرد (به جای رفتار از پیش‌تعیین‌شده و بی‌اختیار) می‌توانیم استرس را کاهش دهیم، خلاقیت را آزاد کنیم و عملکرد را بهبود بخشیم. لانگر می‌گوید: «هشیاری، مهم‌ترین بخش تلاش برای درک شرایط است و این کار انرژی‌زاست و نه انرژی‌بر.» این کار به افراد توانایی می‌دهد فرصت‌ها را شناسایی کرده و از آن بهره ببرند و خطر را دور سازند. به‌علاوه لانگر می‌گوید: «علاقه شما به مردم شکل بهتری می‌گیرد و علاقه مردم به شما ‌بیش‌تر می‌شود، زیرا ‌کم‌تر در مورد آن‌ها داوری می‌کنید. قدرت جاذبه و کاریزمای شما هم افزایش می‌یابد.»

در این مصاحبه، او در مورد ارتباط بین توجه آگاهانه و نوآوری، کارهایی که مدیران می‌توانند انجام دهند تا درک بهتری از اطراف خود داشته باشند، چرایی تاثیر توجه آگاهانه بر ‌کم‌تر شدن قضاوت و پیش‌داوری درباره دیگران و مطالبی دیگر بحث می‌کند.

انصراف از نظر