هرگز بیستوپنجمین گردهمآیی دانشآموختگان دانشکده کسبوکار هاروارد را فراموش نمیکنم، وقتی که پروفسور هاوارد استیونسون سخنرانی با عنوان «شانس خود را بسازید» ایراد کرد. او خطاب به جمع، این واقعیت را آشکار کرد: اگر خواهان موفقیتهای بزرگ هستید، کسبوکاری بسازید که واکنشی به روندهای بزرگ باشد. وقتی وی حضار را برانگیخت، آنها شروع به بیان بزرگترین تغییرات در جهان کردند: رشد چین، کمبود منابع و تغییرات اقلیمی. سپس سکوت کشندهای حاکم شد. آیا هیچکدام از استراتژیهای سازمانی ما بر اساس موارد مذکور تهیه شده بودند؟
صندوق جهانی حیات وحش، یک سازمان تجاری نیست، بلکه بزرگترین شبکه حفاظت از منابع طبیعی در جهان است. اما ما بهدلیل رسالتمان، مجبوریم حداقل برای یکی از این روندها زودتر از دیگران استراتژی داشته باشیم. استراتژی ما شامل تخصیص بودجه و ترغیب دیگران به محافظت از مکانهای مهم و در معرض خطری است که گونههای زیستی و انسانی به آنها بستگی دارند: مکانهایی نظیر جنگل آمازون، جنگل مکونگ، صخرههای مرجانی و مکانهای ماهیگیری اقیانوس آرام. تغییرات اقلیمی بر الویتبندی ما اثر گذاشته، چون اگر محیط زیست دگرگون شود، حیوانات و مردمی که نیازمند انطباق با آن هستند، مجبور به جابهجایی میشوند.