گروه محصولات

عنوان مقاله: نوآوری، مزیت نوین چین

گزيده مديريت 224

 نوشته زاک دایچوالد

ترجمه دکتر رضا پاینده و کاوه امیری

هشت شرکت از ده شرکتی که در سریع‌ترین زمان ممکن به ارزش یک‌میلیارد دلار رسیدند چینی بوده‌اند و شش مورد از آن هشت شرکت، در سال 2014 شروع به‌کار کرده‌اند. اما آن‌چه شرکت‌های چینی را به قله موفقیت می‌رساند، معیارهایی نیست که ما در ارزیابی نوآوری مورد بررسی قرار می‌دهیم. نویسنده مقاله استدلال می‌کند امروز چین منبعی در اختیار دارد که هیچ کشور دیگری آن را ندارد. صدها میلیون نفر به‌طور بی‌سابقه‌ای تغییر کرده‌اند در نتیجه چه کسی می‌تواند نوآوری‌ها را با این سرعت و مقیاس در جهان اخذ و سازگار کند. مصرف‌کنندگان بیش از حد منطبق و پذیرا هستند که چین را این‌چنین در سطح رقابتی جهان امروز ساختند. اما رقابت با چینی‌ها نباید بازی برد‌باخت باشد. خوب است شرکت‌های خارجی از مزایای نوآوری جدید چین یاد بگیرند.

انصراف از نظر