گروه محصولات

عنوان مقاله: نوآوری باکم ترین هزینه

گزيده مديريت 121

By Lance Bettncourt/ Scott Bettencourt

نوشته: لنس بتنکورت و اسکات بتنکورت

ترجمه: آیدین میربها

نگاه ویژه به نوآوری محصول
 
راهکاری عملی‌ برای تولید محصولات جدید بدون نیاز به شروع از صفر

شرکت رِین‌برد کسب‌وکار منحصربه‌فردی دارد، اما در عین حال،شبیه سایر کسب‌وکارهاست: دارای یک خط تولید تخصصی است که در آن آب‌پاش و سیستم‌های آبیاری برای باغ‌ها و چمن‌ها تولید می‌کند. این شرکت برای رشد خود باید به‌صورت مستمر محصولات جدیدی را روانه بازار کند تا بتواند فروشندگان و مصرف‌کنندگان را جذب کند. مانند سایر شرکت‌ها، رِین‌برد هم در زمان رکود اقتصادی تحت فشار است تا حداقل هزینه را صرف نوآوری کند.

حتا در بهترین شرایط، سرمایه‌گذاری در نوآوری کار بسیار دردآوری است. معمولا احتمال موفقیت پایین است و بازده آن را نیز به‌هیچ‌وجه نمی‌توان تضمین کرد. به‌علاوه، بازده مادی به‌ندرت در کوتاه‌مدت رخ می‌‌دهد. همین امر توجیه سرمایه‌گذاری در نوآوری را هنگامی که بودجه شرکت محدود است بسیار دشوار می‌‌سازد، حتا اگر همگان بر این نکته واقف باشند که نوآوری برای موفقیت بلندمدت شرکت حیاتی‌ است.



[1]لنس بتنکورت، مشاور استراتژي در شركت مشاوره مديريت استراتچين و نويسنده كتاب «چكونه از نيازهاي مشتري به خدمات شگرف برسيم» (مك‌گراهيل، 2010) است. اسکات بتنکورت، مديرعامل شركت گاردمن و مدير سابق خرده‌فروشي كشوري شركت رِين‌برد است.

انصراف از نظر