گروه محصولات

عنوان مقاله: نوآوري در خط‌مقدم: تجربه بزرگ‌ترين کنسرسيوم بيمه درماني آمريکا

گزيده مديريت 112
By Lew McCreary
نوشته: لو مک‌کريري
ترجمه: محسن وارثي

مشاوران نوآوري که تيم کوچکي در درون کايزرپرمننت، بزرگ‌ترين ارائه‌کننده خدمات درماني‌ است، گونه‌اي گسترده و خدمت‌‌محور از نوآوري را دنبال مي‌کند که در مقايسه با انواع ديگر نوآوري، هم سريع است هم اقتصادي. اعضاي تيم مشاهده مي‌کنند که درمانگران چگونه با يک‌ديگر، با تکنولوژي و با بيماران رفتار مي‌کنند و بيماران چگونه واکنش نشان مي‌دهند. آنان در اين فرايند، عکس مي‌گيرند، تصوير مي‌کشند، گزارش مي‌نويسند و مي‌کوشند ديدگاه همه افراد درگير در ماجرا را گردآوري کنند.

تيم مشاوره در جريان پروژه کايزرپرمننتمدرايت که براي کاهش ميزان خطا در دارودهي به بيماران بيمارستاني طراحي شده بود، از پرستاران خواستند درباره اشکالات فرايند دارودهي صحبت کنند. پرستاران معمولا پاسخ ‌دادند: «هيچي.» اما زماني که به ايشان فرصتي داده مي‌شد که تصوير خودشان را حين انجام کار بکشند، خودشان را با صورتي غم‌زده و موهاي ژوليده و سيخ‌شده تصوير ‌کردند. به‌نظر مي‌آمد ايجاد وقفه و مزاحمت، علت اصلي خطاهاي پرستاران بود، بنابراين، يکي از نوآوري‌هاي اين تيم يک شال زردرنگ براق بود که علامت مي‌داد نبايد مزاحم پوشنده آن شد.

کريس مک‌کارتي از کايزرپرمننت، براي شتاب‌بخشيدن به روند انتقال اطلاعات بيماران ميان همتايان در صنعت سلامت، شبکه يادگيري نوآوري را بنياد نهاد. يکي از فرايندهاي نويدبخشي که در اين اثنا پديد آورده شده، فرايندي موسوم به عبور از نقطه عطف است که به بيماراني که بيماري‌شان هولناک تشخيص داده شده کمک مي‌کند با کمک هماهنگ‌کنندگان درماني از عهده کارهاي ضروري بعد از تشخيص (مانند آزمايش‌هاي پيگيري، ملاقات با متخصصين، تصميم‌گيري درباره نحوه درمان و مراقبت)‌ برآيند. اين نوآوري و امثال آن از گونه‌اي خلاقيت برمي‌خيزد که روايت رسانه‌اي مشاجرات بر سر خدمات درماني را تعالي مي‌بخشد.

انصراف از نظر