گروه محصولات

عنوان مقاله: بیانیه چشم انداز: نوآوري بعدي شما چه‌قدر داغ است

گزيده مديريت 120
By Jeoff Tuff[1]
نوشته: جف توف
ترجمه: محمد سردارنیا

انتخاب این‌که کدام یک از ایده‌های نوآورانه را پیگیری كنيم، همواره یک کار حدسی بوده است. اما امروزه با استفاده از ابزارهای جدید مدیریتی، می‌توانید قابليت نوآوری خود را از دو منظر بسیار مهم به‌صورت موثری اندازه‌گیری كنيد. آیا این نوآوری می‌تواند در مقابل فشارهای رقابتی موجود در بازار مقاومت كند؟ آیا می‌تواند ارزش اقتصادی بیش‌تری را به مشتریان در مقایسه با ایده‌های مشابه عرضه كند. چگونگی کارکرد این ابزار در این‌جا تشریح می‌شود.

 ابتدا دمای محیط ایده را اندازه‌گیری كنيد.

برای آن‌که متوجه شوید ایده شما به‌اندازه کافی داغ است، به میزان درخشندگی آن توجه كنيد. هر شعله‌ای، بیانگر یکی از ده نوع نوآوری است که الگوی آن توسط دابلین (بخشی از گروه مانیتور) بر اساس تحقیقات از صدها شرکت ارائه شده است. به هر میزان که ایده شما در زمینه‌های مختلف نوآورانه باشد، بهتر می‌توانید در مقابل محصولات رقبا مقاومت كنيد.

بر اساس تحقیقات ما، آن دسته از ایده‌هايي که در شش زمینه یا بیش‌تر، نوآورانه تلقی شوند، برای موفقیت بسیار مناسب هستند. کم‌تر از سه زمینه به این معناست که ایده شما سرد است. یعنی وجه تمایزی با محصولات موجود بازار ندارد.

            اغلب شرکت‌ها تمرکز خود را بر نوآوری در محصول قرار می‌دهند. اما اگر در زمینه مدل‌های کسب‌وکار و تجربه مشتری، ایده‌‌های نوآورانه‌ای ارائه كنيد، از موقعیت بهتری برخوردار خواهید شد.



[1]جف توف، شریک گروه مانیتور است.
انصراف از نظر