گروه محصولات

عنوان مقاله: نقش مدیرعامل در بازآفرینی مدل کسب‌وکار

گزيده مديريت 117
By Vijay Govindarajan/ Chris Trimble

نوشته: ویجی گووانداراجان و کریس تریمبل

ترجمه; علی قدس

پيشگيري از ظهور رقبای جديد تلاشی دائم ‌برای شرکت‌های جاافتاده است. توضیح گووینداراجان و تریمبل از دانشکده کسب‌وکار تاک در این مورد: بسیاری از شرکت‌‌ها از مدل‌های موجود کسب‌وکار خود رضایتی بیش از اندازه دارند و از ضرورت بازسازی بنیادین آن غفلت می‌ورزند.

 شركت‌ها براي بازآفريني مدل‌هاي كسب‌وكار خود نيازمند پيشگيري از ظهور رقباي جديد هستند.
 نگارندگان گزینه‌ای بر اساس چارچوب «سه جعبه‌ای» شان ارائه می‌دهند. استدلال آن‌ها این است که یک مدیرعامل در حالی که مشغول مدیریت حال (جعبه 1) است، باید گذشته (جعبه 2) را به‌طور انتخابی به فراموشی بسپارد تا بتواند آینده (جعبه 3) را خلق کند. نارایانا مورتی، رییس هیات‌مدیره اینفوسیس در راستای بازنیروبخشی به شرکت‌ خود، بر این سه جعبه تسلط یافت و بخت خود را برای ماندگاری در طی دوران افزایش داد.
انصراف از نظر