گروه محصولات

عنوان مقاله: نقد كتاب: سرگرم با چالش انديشه ها

گزيده مديريت 8

By Michael Schrag

نوشته: مایکل شراگه

ترجمه: دکتر عبدالرضا رضایی نژاد

بسياري از شركت‌ها مدعي استفاده از چالش انديشه‌ها، تيم‌ها و ساير فنون براي تقويت نوآوري هستند. اما براي آيديو كه يك شركت موفق طراحي در سيليكن‌ولي است، اين كار بخشي از زندگي آن را تشكيل مي‌دهد. در كتاب هنر نوآوري، رييس كل آيديو، تام كلي، نحوه كار اين موسسه را توضيح مي‌دهد.

 مايكل شراگه، نقدنويس و همكار ام.آي.تي در مديالب، كتاب را به خاطر سبك جذاب و پوشش جامع آن مي‌ستايد. اما به خوانندگان هم هشدار مي‌دهد كه آنچه كه محرك اين شركت است، فرهنگ بنيادين آن در نوآوري است، نه متدولوژي‌هاي خيالپردازنه. در نتيجه، آيديو به محصولات جديد مهمي دست يافته، اما موفقيت زيادي در آموزش نوآوري به شركت‌هاي مشتري خود نداشته است. كتاب نيز ممكن است به چنين سرنوشتي دچار شود.
 اين فرهنگ نوآوري همان چيزي است كه به آيديو امكان مي‌دهد فراتر از رندي‌هاي سياسي‌كارانه‌اي كه نفس بسياري از شركت‌هاي سنتي را بند آورده، عمل كند. كاركنان آيديو با اشتياق به نوآوري عقيده دارند. نوآوري نقطه تمركزي است كه افراد داراي زمينه‌هاي متنوع را قادر مي‌سازد، بتوانند در باره بديلها به بحث بپردازند و با وجود اين، در خلق طرحي موثر وحدت نظر داشته باشند. تاكيد آيديو بر پيش‌الگوسازي هم موجب تمركز بيشتر افراد شده و به همين علت، آنها فقط به حرف زدن اكتفا نمي‌كنند. رفت و برگشت ميان تيم‌ها (و در شكل ايده‌آل خود با مشتريان) به شركت كمك مي‌كند تا توجه خود را به توليداتي معطوف سازد كه از احتمال موفقيت بيشتري در بازار برخوردار هستند.
انصراف از نظر