گروه محصولات

عنوان مقاله: نبوغ جمعی

گزيده مديريت 157

By Linda Hill/ Greg Brandeau/ Emily Truelove/ Kent lineback

نوشته: لیندا هیل، گِرگ براندو، امیلی ترولاو و کنت لاین‌بک

ترجمه: کیوان سلطانی

رهبران چگونه می‌توانند سازمانی ایجاد کنند که قادر باشد در طول زمان پیوسته نوآوری کند؟ پاسخ در خلق جامعه‌ای است که هم به نوآوری اشتیاق داشته باشد و هم توانایی این کار را داشته باشد.

برای داشتن اشتیاق، جامعه مورد نظر باید نسبت به هدف، ارزش‌ها و قواعد انجام فعالیت‌ها دارای یک نوع حس مشترک باشند. هنگامی که لوکا دومیو سرپرست بخش بازاریابی ارتباطات شرکت فولکس‌واگن بود، با پرسیدن این سوال از اعضای تیم خود که «بخشی از شرکت فولکس‌واگن بودن برای آن‌ها چه معنایی دارد»، نوعی حس‌مشترک نسبت به هدف در تیم خود ایجاد کرد: با تشویق آن‌ها به استفاده از سه عنصر شناسه (نوآوری، مسئولیت‌پذیری و ارزش) در جهت هدایت فعالیت‌هایشان، ارزش‌های مشترک آن‌ها را تقویت کرد؛ و حس مسئولیت‌پذیری و استقلال قدرتمندی را در قواعدشان ایجاد کرد.

برای داشتن توانایی، شرکت‌ها باید از طریق بحث و گفت‌وگو ایده‌های جدید خلق کنند، به‌سرعت ایده‌ها را در بوته آزمایش قرار دهند، تامل کنند و تطبیق دهند و تصمیم‌هایی اتخاذ کنند که ایده‌های نامتجانس و حتا متضاد را باهم ترکیب می‌کند. بیل کافرن، نایب‌رییس بخش مهندسی گوگل این توانایی‌ها را در جهت رفع نیازهای شرکت در زمینه ذخیره‌سازی داده کوتاه‌مدت و پیشروی به سمت یک راه‌حل نوین به‌کار گرفت.

انصراف از نظر