گروه محصولات

عنوان مقاله: ناامیدی شما را خوش‌بین‌تر می‌سازد

گزيده مديريت 173

ترجمه: دکتر احمد عیسی‌خانی

پژوهش: لوییس مارتینز از دانشکده کسب‌وکار و اقتصاد نووا و همکار پژوهشی وی، مارتین زیلنبرگ از دانشگاه تیلبورگ، از افراد خواستند یک بازی سنتی اقتصادی را انجام دهند که در آن دو شریک، پول مبادله می‌کنند. ميزان مبادله حاکی از سطح اعتماد بود. قبل از بازیْ برخی از آزمودنی‌ها را آماده تاسف کردیم و برخیْ را آماده ناامیدی. گروه سوم هیچ اجازه‌ای نداشت و به‌عنوان گروه کنترل عمل می‌کرد. در طی سه آزمایشْ افراد متاسف مقدار پول کمی را انتقال دادند و بنابراین نسبت به سایر گروه‌ها سطح اعتماد کم‌تری را از خود نشان دادند. افراد ناامید مقدار پول بیش‌تري را ارسال کردند که حاکی از چشمگیر بودن میزان اعتماد بود.

انصراف از نظر