By Carl Schramm
نوشته: كارل اشرام
ترجمه: دکتر آروین رجبی
آنچه در مدارس كسبوكار آموزش داده میشود، ارتباط اندکی با موفقيت كارآفرينانه دارد.
تصور كنيد يك كارآفرين هستيد كه در مرحله بحراني قرار دارد. براي توسعه يك بستر (پلتفورم) جديد بهسختي تلاش میكنيد و حس میكنيد زمان عرضه آن به بازار فرا رسيده است. اما سرمايهگذار خطرپذیر عضو هياتمديره شما بر لزوم استمرار توسعه كالا حداقل برای سه ماه دیگر تاكيد میكند و اینکه تنها وقتی توصیه به سرمایهگذاری بیشتر خواهد کرد که يك استراتژي ورود به بازار شفاف به همراه برنامه پیادهسازی آن ارائه كنيد. آيا باید اين توصيه را بپذيريد؟ بدون دسترسی به دادههاي تجربي درباره پروژههای مشابه، غيرممكن است بدانید کدام مسیر برای شرکت نوپای شما بهتر خواهد بود.