گروه محصولات

عنوان مقاله: مورد کاوی : مکافات مشاور بودن

گزيده مديريت 27

By Robert Buday

نوشته: رابرت بادی

ترجمه: مهندس فضل اله امینی

ده سالی است كه موسسه مشاوران فلین‌فولر، متعلق به جف پاترسون، در خدمت گلوبانك، غول‌ شركت‌های خدمات مالی است. اینك بیل هالند، رابط جف، می‌گوید، پروژه دیگری در راه است و این خبر برای مشاوران كه در دوران ركود به‌سر می‌برند، خبری خوش است. اما فقط یك مشكل وجود دارد: گلوبانك مدیرعامل جدید پیچیده و معمایی به نام فرانك مالونی دارد. مالونی كه وظیفه‌اش سودآور كردن گلوبانك است، كار خود را از وارسی ترازنامه آغاز كرده و دنبال حذف هزینه‌های بیهوده است.

 زمانی كه بیل آخرین خبرهای پروژه جدید را به جف می‌دهد، جف متوجه می‌شود وضع بدتر از آن است كه می‌پنداشت. مدیرعامل جدید می‌خواهد به استفاده بیش از حد گلوبانك از مشاوران پایان دهد. بنابراین، روسای قسمت‌ها، از قبیل بیل، باید لزوم استفاده از مشاوران را توجیه كنند. خبر بدتر هم این است كه شركت‌هایی مثل فلین‌فولر باید یك بار دیگر ضرورت و فایده خود را برای گلوبانك ثابت كنند. جف یك ساعت فرصت دارد مالونی را تحت تاثیر قرار دهد، وگرنه كارفرمایش را از دست خواهد داد.
جف چه طور می‌تواند مالونی را متقاعد كند كه مشاوران بیرونی به‌درد گلوبانك می‌خورند؟ خطابه جف نه گزارش پیشرفت كار است و نه توجیه كارفرمای جدید، بلكه دفاعیه‌ای است از ارزش‌آفرینی‌ها و سودمندی شركت فلین‌فولر. جف تیمی را تشكیل می‌دهد تا مسئله را بررسی كنند و خطابه او را آماده كنند. اما در جلسه تیم، معلوم می‌شود به تعداد حاضران نظرات متفاوت وجود دارد. آیا باید مدیرعامل جدید را در جریان خدمات گذشتة فلین‌فولر قرار دهند، یا باید چشم‌انداز نویدبخش حرفه خدمات مالی را ترسیم كنند؟ آیا باید بر خبرگی و لیاقت فلین‌فولر تاكید كنند یا دربارة دستاوردهای گلوبانك از كاربرد فلین‌فولر در پروژه‌ها صحبت كنند؟ در این موردكاوی تخیلی، چهار كارشناس با مشخصات زیر نظر خود را با شما در میان می‌گذارند: ویلیام بین، قائم‌مقام مدیرعامل مشاوران مرسر در حوزه مدیریت كه به تازگی بازنشسته شده است؛ تام ون‌بِركل، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شركت بیمه مِین استریت امریكا گروپ؛ پیتر كلاین، قائم‌مقام شركت ژیلت در امور راهبرد و توسعه كسب‌وكار؛ تریشیا استون، بنیانگذار شركت استون كامیونیكیشنز.
انصراف از نظر