گروه محصولات

عنوان مقاله: مورد کاوی : لكنت در پژوهش و نوآوری

گزيده مديريت 22

By Martha Craumer

نوشته: مارتا کرامر

ترجمه: مهندس فضل اله امینی

نام و آوازه شركت هوم‌استار به عنوان «اولین، بهترین، منحصربه‌فرد» در صنعت تولید لوازم‌خانگی به‌خطر افتاده است. ظرف 6 ماه، این دومین بار است كه شركتی نوخاسته به نام ونگارد دست به انقلاب در بازار زده است و یخچال‌ها، اجاق‌ها و ظرف‌شویی‌هایی به سبك قدیم تولید كرده است كه ركورد فروش را شكسته‌اند. همزمان، شركت هوم‌استار وسایل‌خانگی «غول‌پیكر» تولید كرده و از نظر فروش با شكست و ناكامی روبه‌رو شده است. هَل ماردن، مدیرعامل شركت، تلخكام است كه شركت چگونه منزلت خود را از دست داده است؟

 خانم كِلی، مدیر بازاریابی شركت، چارلی مهندس ارشد هوم‌استار را مقصر می‌داند. كِلی مدعی است چارلی به‌قدری در حال‌وهوای طرح تولید لوازم‌‌خانگی هوشمند گرفتار شده كه ارتباطش با تحولات بازار قطع شده است. او دنبال ساخت وسایلی است كه بپزند، تمیز كنند و حتی كار خرید خانه را انجام دهند. رقابت جهانی روزبه‌روز شدید‌تر می‌شود و سلیقه مصرف‌كنندگان تغییر می‌كند. حالا بیش از هر وقت دیگر، بیرون دادن لوازم و فراورده‌های تازه برای شركت اهمیت دارد.
 اما چارلی كه 27 سال سابقه خدمت در این شركت را دارد و كمابیش در كلیه تحولات عمده فن‌آوری این رشته دخیل بوده است، از اینكه كالاهای جدید فقط «زرق‌وبرق» دارند، ابراز انزجار می‌كند و می‌گوید: «ظاهر بر باطن غلبه كرده، هیچ چیز آنها واقعاً جدید نیست، رنگ و لعاب است و قیمت‌ها گرانتر.»
 هَل مستاصل شده است. چارلی پهلوان آن شركت است، اما اگر بازار از وسایل خانگی هوشمند استقبال نكند چه می‌شود؟ شركت نمی‌تواند همه تخم‌مرغ‌هایش را در یك سبد بگذارد. از این گذشته، تا نمایشگاه بعدی فقط 6 ماه فرصت دارند و هوم‌استار هیچ كالای جدیدی برای عرضه ندارد. همزمان با این وضع، شركت ونگارد هر سه ماه یك بار، اعلامیه عرضه كالاهای جدید را منشتر می‌كند. آیا وقتش رسیده كه چارلی جابه‌جا شود؟ هوم‌استار چگونه می‌تواند فعالیت‌هایش را در زمینه پژوهش و نوآوری به مسیر درست بازگرداند؟
 

چهار كارشناس، تام كِلی از شركت آیدیو، فیلیپ پژوویج از شركت ویرپول، تیر اسكول از لوئیس دانكن و جان كائو از ایلینگ استودیوز نظر خود را در بارة این موردكاوی تخیلی با شما در میان می‌گذارند.

 

انصراف از نظر