گروه محصولات

عنوان مقاله: مورد کاوی : بزرگ شدن برای شکست

گزيده مديريت 23

By Paul Hemp

نوشته: پل همپ

ترجمه: مهندس فضل اله امینی

توجه كنید! ما چاره‌ای جز رشد و بزرگتر شدن نداریم. اقتصاد ما اقتصاد رشد است. شركت ما شركت رشد است. انگیزه بزرگتر شدن مرا به تحرك وا می‌دارد. كنستانتین، پدرم، به این دلیل از یونان به امریكا آمد كه در این كشور انواع فرصت‌ها را یافت. او از دل‌وجان كار كرد. دوسه باری خطر كرد و سرانجام توانست به آرزوهای خود برسد. من پنج سال پیش كه به امریكا آمدم، در كشور دیگری قائم‌مقام ارشد مدیرعامل یكی از شركت‌های فهرست پانصد شركت برگزیده مجله فورچون بودم، اما به امریكا آمدم و مدیرعامل پاراگن شدم، زیرا پاراگن، كه در آن زمان شركتی كوچك و سازنده ماشین‌های ابزار بود، استعداد و ظرفیت پیشرفت و بالندگی را داشت. من این نكته را درك كرده بودم. من مدیرعامل این شركت نشدم برای اینكه آن را كوچكتر و لاغرتر كنم! من با افكار حقیر و تنگ‌نظری‌ نمی‌توانستم برای مشتری‌ها، كاركنان و سهامداران شركت ارزش‌آفرینی كنم! پناه بر خدا! مگر می‌شود با تنگ‌نظری و خست به بزرگی و عظمت رسید؟!

بنابراین، من به این موضوع علاقه دارم. شاید هم می‌خواهم بر شك و تردید خود در بارة برنامه‌های توسعه شركت غلبه كنم. البته می‌دانم كه بحث فقط بحث رشد محض نیست، بحث رشد همراه با سودآوری است و این نكته‌ای است كه ویلیام، مدیرمالی شركت، همیشه آن را گوشزد می‌كند. ویلیام معمولاً می‌گوید: «نیكی جان! مردم وقتی باید مراقب زیر پایشان باشند همیشه حرف از بالا رفتن می‌زنند، آره عزیزم مسئله این است!» عجب آدم شوخ و خوش‌مشربی است این ویلیام! اما همین تكیه كلام هم ماهیت او را نشان می‌دهد، افق دید او تنگ و محدود است. بعضی وقت‌ها باید سود حال را در راه سود حسابی آینده قربانی كرد.

از دید من، خریدن مانیتوروباتیكس MonitoRobotics متضمن همین آینده است: آینده‌ای سرشار از سود. در شركت مانیتو از فن‌آوری حسگر و نرم‌افزارهای ارتباطی برای مشاهده دقیق طرز كار دستگاه‌های روبات و دادن اطلاعات به‌موقع و باارزش استفاده می‌كنند. شما می‌توانید از این فن‌آوری در ساخت ماشین‌های ابزار استفاده كنید. با این كار، به مشتری فرصت داده می‌شود، بدون فوت وقت، از خدمات عیب‌یابی استفاده كند. مشاورها این روزها به نوع كار و فعالیت، «مشكل‌گشای» می‌گویند. امیدوارم به‌مرور زمان بتوانیم این فن‌آوری را در انواع ماشین‌های ابزار و حتی سایر دستگاههای تولیدی، نیز وارد كنیم. با این كار، وابستگی‌ ما به عملیات تولید ماشین‌های ابزار كه رشد آن حالتی ادواری و كند دارد، كمتر می‌شود و ما را وارد عرصه‌ای می‌كند كه بازار این نوع فن‌آوری در آن داغ و پررونق است. از این گذشته، درآمد ما را كه در حال حاضر سالانه حدود 400 میلیون دلار است، دو برابر می‌كند و وال‌استریت (بازار بورس) را وادار می‌كند گوشة چشمی هم به ما نشان دهد.

انصراف از نظر