گروه محصولات

عنوان مقاله: مورد کاوی : ایستادگی در زمین چمن

گزيده مديريت 29

By Thomas J. Waite

نوشته: توماس ویت

ترجمه: مهندس فضل اله امینی

سَندی مایكلز، مدیر بازاریابی پِیس‌استرلینگ (غول خدمات مالی) بر سر دوراهی تصمیم گیر كرده است. شركت او پشتیبان مالی مسابقه‌های ورزشی گلف است كه در امریكا هواداران بی‌شمار دارد. اما اعتبار سازمان برگزار‌كننده این مسابقه‌ها به‌خطر افتاده است. تاكنون همه می‌دانسته‌اند كه باشگاه ورزشی دورهیل (جایی كه مسابقات دعوتی گلف در آن برگزار می‌شود) فقط مردان را به‌عضویت می‌پذیرد، ولی امسال سازمان قدرتمند حقوق زنان تصمیم گرفته بر سر این عضویت انحصاری جنجالی به‌پا كند.

پِیس‌استرلینگ كه با فشار فزاینده سازمان حقوق زنان برای قطع حمایت مالی از باشگاه دورهیل روبه‌رو شده باید در كار خود تامل كند و به ارزش این حمایت از زاویه بازاریابی نگاه كند و وضع خود را در پرتو این بحث جنجالی از نو بسنجد.

سَندی قویاً معتقد است كه پِیس‌استرلینگ باید در میدان بایستد و از این مسابقات حمایت كند. از دید او، این حمایت از نظر اقتصادی به صلاح استرلینگ و در راستای مصالح آن است. از این گذشته، خیلی از تماشاگران این مسابقات توان آن را دارند كه با استرلینگ همراهی كنند و یا دست‌كم توان اثرگذاری بر دیگران را دارند.

سَندی تا زمانی در اعتقاد خود راسخ است كه عنوان خبری زیر را ندیده است: تامی وارد باید باشگاه دورهیل را تحریم كند. وارد در دنیای گلف مقام پادشاهی دارد و همه می‌دانند كه در این دوره از مسابقات نیز قهرمان خواهد شد. این خبر نشان می‌دهد كه سازمان حقوق زنان دست‌بردار نیست و تلاش‌های خود را دوچندان كرده است.

آیا پِیس‌استرلینگ باید چون گذشته از نظر مالی پشتیبان این مسابقات باشد؟ كارشناسان زیر نظر خود را درباره این دستان تخیلی با شما در میان می‌گذارند:

· سرجیو زیمن، مدیر پیشین بازاریابی كوكاكولا،

· جیمز مورنی، مدیرعامل بخش بازاریابی و ارتباط در شركت اَكسنچر،

· كیم اسكیلدام‌راید، یكی از نویسندگان كتاب «راهنمای پشتیبانی مالی» و

· پل آرجنتی، استاد مدیریت در دانشكده بازرگانی دارتموت.

انصراف از نظر