گروه محصولات

عنوان مقاله: موردکاوی : آیا اجناس تقلبی می توانند كسب و كارتان را نابود سازند ؟

گزيده مديريت 89

By Paul Nunes/ Narendra Mulani

نوشته: پل نونز و نارندرا مولانی

ترجمه: سارا پنجی زاده

بیل برانسون،مدیرعامل رافین، در حال انجام ماموریتی است. کپی‌برداری از محصولات شرکت وی در زمینه وسایل ورزشی و پوشاک رو به افزایش است و برانسون به هر دری می‌زند تا جلوی این رویه را بگیرد. وی کارآگاهان زبده‌ای را استخدام کرده تا مجرمین را ردزنی کنند، در زمینه فناوری سرمایه‌گذاری کرده که به بازشناختن محصولات وی از محصولات مشابه کمک می‌کند و فروشندگان برخط (آنلاین) را وادار ساخته فروش محصولات تقلبی را متوقف کنند. اما این همه اقدام هزینه‌های بسیاری را به‌بار آورده و به نظر می‌سد که مشکل در حال بغرنج‌ترشدن است. برانسون طی این نبرد تا به کجا باید پیش رود؟

 جورجیو براندازا، استاد مدرسه مدیریت بوچچونی، نبرد مشابهی را به‌عنوان مدیر کالوین‌کلاین تجربه کرده است. وی به رافین توصیه می‌کند از طریق تقویت نام‌تجاری خود آثار عملکرد تقلب‌کاران را کاهش دهد. در ضمن، شرکت باید حضور خود را در عرصه خرده‌فروشی در کشورهایی که دستخوش هجوم کالاهای تقلبی شده‌اند پررنگ‌تر کند. فروشگاه‌های تک‌نام به رافین اجازه می‌دهد دریافت کالاهای اصلی را برای مشتریان ضمانت کند، تمایز محصولات آن را به نمایش بگذارد و روابطی قوی با مشتریان ایجاد کند.
 مریک «ریک» تاگارت، رییس ویکتورینوکس سوییس‌آرمی ‌در آمریکای‌شمالی، برانسون را توصیه می‌کند بدترین جاعلان را هدف قرار دهد. وی می‌گوید، یکی از منابعی که رافین باید از آن بهره جوید، مقامات گمرک و گشت مرزی است. اگر شرکت به‌طور مرتب آن‌ها را در مورد بنادر ورود و داده‌های مربوط به فرستنده و گیرنده مطلع سازد، این مقامات به‌سادگی می‌توانند اقدامات غیرقانونی را شناسایی کنند.
به عقیده کانداس کامینگز، مشاور کل شرکت وی.اف، بنیان هرگونه دفاع قوی در برابر جاعلان، اعمال کنترل‌های قوی در مورد زنجیره عرضه و روال‌های توزیع شرکت است. این به معنای انتخاب شرکای تولید با دقت و وسواس و انعقاد قراردادهای سخت‌گیرانه با شرکای توزیعی به‌علاوه اقدامات دیگر است، برای مثال، قوانینی که توزیع محصولات را در هر مکانی غیر از فروشگاه‌های مورداعتماد شرکت ممنوع کند.
انصراف از نظر