گروه محصولات

عنوان مقاله: موردكاوی : پیش به سوی كارزار

گزيده مديريت 46

By M. Ellen Peebes

نوشته: الن پیبلز

ترجمه: محسن وارثی

پیش از این، صحبت كاستن از هزینه‌‌ها و اخراج كاركنان در دفاتر نیویورك شركت بین‌المللی نوشابه‌‌سازی لگراند بر سر زبان‌‌ها بود. اما اكنون پس از استعفای ناگهانی و رازآلود لوسین بومان، رییس عملیات شركت در ایالات‌متحده، همگان بدترین اوضاع را مجسم می‌‌كنند. شایعات درباره علت استعفای او و فرد جانشین به‌شدت جریان دارد.

هر چند مایكل فلدستاین از كاركنان قدیمی دفتر مركزی شركت در پاریس نیست (او دو سال پیش در جریان تملك یك شركت دیگر به لگراند پیوسته) اما مطمئن است یكی از مدعیان جدی جانشینی لوسین است. مایكل، مدیر بخش بین‌‌المللی نوشیدنی‌ها، معتقد است نتایج و سابقه كاری درخشانش در زمینه نام‌تجاری می‌تواند پست مزبور را نصیب وی كند.
اما بعد و با كمی حس بدگمانی، متوجه می‌شود دانیل هاركورت (دیگر مدیر بخش بین‌‌الملل و رقیب اصلی وی بر سر جانشینی لوسین) با تعدادی از مدیران دفتر پاریس در یك ضیافت ناهار بر سر یكی از نام‌های تجاری مایكل وارد مذاكره شده است. او هم‌چنین به سراغ دست‌‌كم یكی از كاركنان مایكل رفته است. پیش از آن‌كه او بتواند با دانیل روبه‌رو شود، تلفنی از مدیرعامل شركت، ‏پیرهافمن، پیشنهادی دریافت می‌كند، اما پیشنهادی نیست كه انتظارش را می‌كشد.
در این موردكاوی خیالی، مایكل باید مزایای گرفتن یك پست غیرمنتظره در چین را در مقابل حفظ جایگاهش در دفتر سیاست‌زده لگراند در نیویورك سبك‌‌سنگین كند. افرادی كه نظرات كارشناسی در این باره می‌دهند عبارتند از نانسی كلیفورد ویدمن، مربی مدیریت و اِیمی دورن كوپلان، مدیرعامل بدلام اینترتینمنت؛ فرد حسن، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرینگ‌پلا؛ آلن كوهن، استاد ممتاز رهبری جهانی در كالج بابسون و گری رودز، عضو ارشد مركز رهبری خلاق‌.
انصراف از نظر